מוסאיוף רכשה יהלום כחול נדיר מאוד תמורת 8.8 מיליון דולר

רכישת יהלומים כחולים הם כבר עניין שבשגרה עבור המוסאיופים: בשנה שעברה הם רכשו יהלום כחול בן 6.04 קרט תמורת כ-4 מיליון ליש"ט - ושברו בכך שיא עולמי במחירי היהלומים

חברה דרום אפריקנית שפועלת מטעמה של מוסאיוף, אחת מחברות התכשיטים המובילות בלונדון, רכשה עבור מוסאייף יהלום כחול ונדיר מאוד במשקל של 39.19 קראט תמורת 8.8 מיליון דולר. פטרה דיאמונדס, חברת כרייה שמנייתה נסחרת בלונדון, הציעה את היהלום למכירה ביוהנסבורג, נאמר בהודעה שפרסמה החברה שלשום.

"כחול הוא אחד הצבעים הנדירים ביותר כשמדובר ביהלומים, והיהלום הנדיר הזה מיוחד עוד יותר בגלל גודלו היוצא דופן", אמר יוהאן דיפנאר, מנכ"ל פטרה.

עליזה מוסאייף, הבעלים הישראליים המשותפים של מוסאייף, הביעה את ביטחונה כי מהיהלום הגולמי הכחול אפשר יהיה להפיק יהלום מלוטש יוצא מהכלל. "אנחנו נפיק מזה יהלום מלוטש בצבע כחול נהדר ובמשקל של 15 קראט", אמרה מוסאייף שלשום בראיון טלפוני לרויטרס. "יהלומים כחולים הם דבר נדיר ונדירותם הולכת וגוברת", הוסיפה.

עליזה מוסאייף, שהחברה שבבעלותה המשותפת מפעילה חנויות בוטיק בבונד סטריט, במלון הילטון ובפראק ליין בלונדון, צפתה שהיהלום המלוטש ייפול בסופו של דבר לידיו של משקיע. בתשובה לשאלה על רוכשים פוטנציאליים ליהלום כזה, אמרה מוסאייף לרויטרס כי "הייתי אומרת שמשקיעים - לא בהכרח אנשים שרוצים לענוד את זה. לא בהכרח מישהו שרוצה לתת את זה לחברה שלו, אלא משקיעים בעלי דם קר".

המוסאיופים

סם (שלמה) מוסאיוף (84) ואשתו עליזה (78), בעלי אימפריית התכשיטנות הלונדונית, דורגו השנה במקום ה-523 ברשימת העשירים של "סאנדיי טיימס". הונם האישי הוערך ב-152 מיליון ליש"ט, סכום המבטא גידול של 10 מיליון ליש"ט בנכסיהם של בני הזוג לעומת השנה הקודמת. בני הזוג מוסאיוף לא מתמקדים בתכשיטים בלבד ובבעלותם גם נכסי נדל"ן ועוד. בתם, דורית מוסאיוף, היא רעייתו של נשיא איסלנד אוליבר גרימסון.

סם מוסאיוף הוא בן למשפחה ירושלמית של סוחרי תכשיטים בוכרים. לפני כארבעים שנה עזב מוסאיוף עם אשתו ובנותיו את ישראל וקבע את מקום מושבו בלונדון.

רכישת יהלומים כחולים הם כבר עניין שבשגרה עבור המוסאיופים. בשנה שעברה הם רכשו יהלום כחול במכירה פומבית של סותבי'ס שהתקיימה בהונג קונג. תמורת היהלום, בן ה-6.04 קרט, שילמו בני הזוג כ-4 מיליון ליש"ט ושברו בכך שיא עולמי במחירי היהלומים.