איפה תראו את תוצאות הבחירות בארה"ב? האתרים של העיתונים מציעים אלטרנטיבה

אמנם מרבית האמריקאים יצטופפו סביב המסך הקטן, אך לראשונה הם יקבלו גם אפשרות לצפות בשידור חדשותי מיוחד באתרי האינטרנט של חלק מהעיתונים ; בתוכנית: צ'טים עם צופים וכתבים שהופכים להיות שדרי חדשות

כמו בשנים עברו, גם בליל הבחירות הזה בארה"ב כולם יהיו מרותקים לערוצי הטלוויזיה, שיציעו שעות על שעות של שידורים חיים מהקלפיות. אבל השנה יצטרף שחקן נוסף לקבוצת השחקנים הרגילה, שכוללת ערוצי טלוויזיה בכבלים וערוצי החדשות, ששידוריהם מלאים וגדושים במומחים ופרשנים.

הוושינגטון פוסט, יחד עם מספר גדול של שותפי סינדיקט, כגון דה דלאס מורנינג ניוז, סנט לואיס פוסט-דיספאטש, פיטסבורג פוסט-גאזט ודנבר פוסט, יציעו שש שעות של שידורי וידיאו חיים באינטרנט לכיסוי ליל הבחירות.

מדובר בהימור שמבוסס על ההנחה שבליל הבחירות, הלילה הגדול בשנה בתחום החדשות, חלק מקהל הצופים ירצה לעקוב אחר הכיסוי באמצעות המחשב ולצרוך כיסוי חדשותי שונה. כיסוי חדשותי זה יכלול ראיונות שאורכם יעלה על 90 שניות, מספר הפרשנים יהיה קטן יותר, והצופים יוכלו לצ'טט זה עם זה כדי לדון בתחזיות השונות ולמתוח ביקורת - או להרעיף שבחים - על איכות הכיסוי החדשותי עצמו, במקביל להמשך השידורים. המהלך מבשר על עתיד שבו יגלו העיתונים נכונות לחלוק ולשאול משאבים זה מזה, כדי להפיק תועלת זה מזה.

מפרינט לברודקאסט

הכיסוי יופק בידי WashingtonPost.com וניוזוויק, שמציע כיסוי וידיאו חי של יום שלישי הגדול, הבחירות המקדימות בפוטומק והוועידות המפלגתיות. לדברי צ'ט רודס, סגן עורך הווידיאו החדשותי באתר, הכיסוי הזה נולד מכיוון שרשתות הטלוויזיה בכבלים התקשרו כל הזמן לכתבי הפוסט כדי לבקש מהם להשמיע את דעותיהם.

כמובן שהפקת שידור חי של שש שעות ללא צוות במשרה מלאה בתחנת טלוויזיה דורש מכולם לגלות גמישות. הפוסט וניוזוויק שכרו במאי, ובמקביל ביקשו מעובדיהן למלא את כל התפקידים האחרים. בשידורים קודמים ניהל מנהל יחסי ציבור את הגרפיקה בשליש התחתון של המסך, סטודנטים שעושים סטאז' טיפלו בחלק מההפקה וכתבים שונים, ברגעים שבהם הם לא העלו פוסטים לבלוגים, פטפטו או ערכו שיחות טלפון, הופיעו בשידור.

עסקאות הסינדיקציה התבצעו כמעט במקרה, כאשר רודס נתקל באנתוני מור, סגן עורך אינטראקטיב בדלאס מורנינג ניוז, במהלך הכנס השנתי בספטמבר של התאחדות החדשות המקוונות (Online News Association). הפוסט וניוזוויק פנו לעיתונים אחרים, וגיבשו עסקאות בלעדיות על בסיס עיתון אחד לכל שוק. כמו כן נחתמו עסקאות גם עם מו"לים בינלאומיים, דה אוסטרליאן ונשיונל פוסט הקנדי. שותפי הסינדיקציה לא ישלמו תמורת הווידיאו, אך גם לא יקבלו נתח מהכנסות הפרסום. מדובר בעסקת content for eyeballs טהורה. הכיסוי יכלול פרסומות מקדימות מלקוחות וידיאו קיימים.

סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס (AP), שעוקבת ומנתחת תוצאות בחירות עבור עיתונים וחברות שידור, מתכננת גם היא כיסוי חי של ליל הבחירות ברשת הווידיאו המקוונת שלה, שכוללת יותר מ-1,900 עיתונים, חברות שידור ואתרי רדיו מסונפים. לדברי מור, מחפש דלאס מורנינג ניוז משהו ייחודי יותר.

"AP היא תוכן הקומודיטי של עולם העיתון.קום, ולמעשה של עולם הרשת. לכולם יש את זה", אמר מור, "מה שאנחנו מציעים, שונה וטוב לפחות באותה המידה, אם לא יותר".

העתיד של עסקי החדשות

מבחינת דלאס מורנינג ניוז, המהלך עולה בקנה אחד עם הגישה שעליו לעשות דברים שבהם הוא מצטיין - יתרונו הגדול בעונת הבחירות הוא מדריך למצביע המקומי, מסביר מור. דלאס מורנינג ניוז פנה ל-RealClearPolitics.com, שאחד המשקיעים בו הוא פורבס, כדי שהאתר יספק לו נתונים הצבעה, והוא משתמש ב-PolitiFact של סנט פטרסבורג טיימס וקונגרשנל קוורטרלי לצורך וידוא עובדות.

וושינגטון פוסט טוען כי מדובר בעתיד עסקי החדשות. הוא מסוגל להפיק שידור איכותי שמתמקד בפוליטיקה, אבל קרוב לוודאי שהוא לא ינסה להפיק כיסוי וידיאו חי שעוסק באירועים אחרים שבהם אין לו יתרון מיוחד. אם שירות הווידיאו של AP יכסה את הליך בחירתו של אפיפיור חדש, אמר רודס, העיתון לא יצליח להכות אותו. לדברי ג'ים בריידי, עורך WashingtonPost.com, "כולם חייבים לקחת צעד אחד אחורנית, ולבדוק במה הם טובים".

אחת השאלות היא אם הקהל יחשוב בכלל להיכנס לאתר האינטרנט של העיתון המקומי שלהם, במקום ל-CNN, פוקס ניוז או CBS ניוז, כדי לצפות בכיסוי ליל הבחירות. "כיסויי וידיאו חי קודמים משכו עשרות אלפי צופים", אמר בריידי. אם כך מדובר במספר זעיר לעומת מיליוני הצופים שנמשכים לערוצי הטלוויזיה. בעבר נעזר וושינגטון פוסט בשליחת מספר אדיר של מסרי דואר אלקטרוניים כדי ליידע את הקהל לכיסוי הווידיאו החי, אבל רודס מודה שלהרגיל אנשים לפנות לאתרי עיתונים כדי לצרוך תכנים מסוג זה לא תהיה קלה. עם זאת, מדובר בתהליך חיוני לבריאותו ארוכת הטווח של האתר.

"הדרך היחידה שבאמצעותה ניתן לשכנע אנשים לצרוך חומר כזה היא להציע חומר כזה", אמר רודס. "אנחנו מנסים לשנות את דימוי המותג שלנו כדי להפוך את עצמנו למשהו שהוא יותר מסתם אתר עיתון אינטרנטי".