טרישה אדיש לקינג: הפחית את ריבית הבנק המרכזי של אירופה ב-0.5% ל-3.25% - בהתאם לתחזיות

מרווין קינג, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), בצעד אגרסיבי ומפתיע: הוריד את הריבית ב-1.5% ל-3% ; ירידות שערים באירופה

נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, הודיע לפני מספר דקות על הורדת הריבית ב-0.5% ל-3.25% - בהתאם לתחזיות וכשהוא מתעלם מהצעד האגרסיבי של מקבילו הבריטי, מרווין קינג, שהפחית לפני שעה קלה את הריבית ב-1.5% ל-3%.

על פי סקר חדשות בלומברג בקרב 55 כלכלנים, הבנק המרכזי של אירופה צפוי היה להפחית את הריבית ב-0.5% לשפל של כמעט שנתיים, כפי שבאמת קרה.

אכן, התנאים הכלכליים התדרדרו במהירות ברחבי האזור ומדד מנהלי הרכש של חודש אוקטובר הראה שהפעילות העסקית במגזרי היצור והשירותים של אזור האירו הצטמקו במשך חמישה חודשים רצופים. בינתיים, מדד המחירים לצרכן באזור האירו מראה שצמיחת המחירים ירדה לשיעור של 3.2% באוקטובר לעומת 3.6%.

לאור עמדתו הדובית יותר של טרישה לגבי הכלכלה והשתתפותו של הבנק בהפחתות הריבית המתואמות שנערכו ב-8 באוקטובר, האינדיקציות לירידה בלחצי האינפלציה סיפקה לבנק המרכזי מרחב גדול יותר להפחתת הריבית.

עכשיו, המשקיעים ממתינים למסיבת העיתונאים שיערוך טרישה מאוחר יותר היום, שכן נאומיו נוטים להיות ישירים מאוד ולבטא את עמדתו ללא "סיבון" או מילים מעורפלות. "אם טרישה יאותת על כך שהבנק המרכזי של אירופה ימשיך להפחית את הריבית, האירו צפוי להיפגע קשות, אך אם יאותת על עמדה ניטרלית יותר, המטבע עשוי להתאושש", מעריכים במחלקת המחקר של TRIFX.