עידו חג'ג' רוכש מאפריקה מגרשים ב-190 מיליון שקל לבניית וילות עם בריכות בסביון - שימכור בקבוצת רכישה

ל"גלובס" נודע כי קבוצת הרכישה תרכוש יותר מ-60 מגרשים, כך שלאחר מימוש האופציה יימכרו יותר ממחצית מכלל המגרשים ; אפריקה: "מעוניינים למכור לקהל ייחודי מקבוצת הרכישה של חג'ג' אשר תכלול עורכי דין בכירים, רופאים ואנשי עסקים"

בתקופה של משבר ועסקאות מעטות נוצרים גם שידוכים ועסקאות מעניינות ומקוריות. חברת יעיל שבבעלות איש העסקים עידו חג'ג' רכשה מחברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב מגרשים בישוב סביון בעלות כוללת של כ-190 מיליון שקל. בכך מגיעות קבוצות הרכישה המתמקדות בעיקר בערים הגדולות גם לסמל הבתים הפרטיים המטופחים והיוקרתיים של עשירי המדינה. מאפריקה ישראל נמסר כי החברה מעוניינת למכור לקהל ייחודי מקבוצת הרכישה של חג'ג' אשר תכלול עורכי דין בכירים, רופאים ואנשי עסקים. "הקבוצה תקדם את הבניה במתחם החדש, תבנה באופן מאסיבי, תקל על התושבים ותגרום לפיתוח השכונה בלוח זמנים קצר. כמו כן העסקה עם הקבוצה תגרום להקדמת הכנסות לחברה".

הקבוצה מתכננת לרכוש מגרשים, חלקם בני דונם אחד המיועדים להקמת וילות בנות כ-375 מ"ר בנוי כ"א וחלקם בני חצי דונם המיועדים להקמת וילות בשטח של כ-305 מ"ר כל אחת. בכל המגרשים מותרת הקמת בריכות שחיה בשטח של 75 מ"ר. אפריקה ישראל הודיעה כי לחברי הקבוצה הוצעו המגרשים ברמת מחירים אטרקטיבית ונמוכה מרמת המחירים הנמכרת ע"י החברה ללקוחות בודדים, וזאת בשל הכמות הגדולה של הרוכשים בעסקת הקבוצה ומחירה היזמי של העסקה.

עורכי הדין יצחק חג'ג', ארז תן-עמי ואבי אברהם ממשרד עוה"ד חג'ג', בוכניק, ויינשטן ושות' (HBW) יצגו את חג'ג'. את אפריקה ישראל יצגו בעסקה עוה"ד טלי סלטון ישועה וליאור גולדנברג ממשרד עוה"ד וקסלר-ברגמן. עו"ד חג'ג' אמר היום כי "מדובר בעסקה ייחודית, שבאה על רקע הודעות של מנהל מקרקעי ישראל כי מלאי הקרקעות לצמודי קרקע כמעט ואזל ועל רקע הזדמנויות חד-פעמיות ששוק הנדל"ן מציף דווקא בימים אלו".

בדצמבר 2007 החלה אפריקה ישראל לשווק כמעט 200 מגרשים בסביון: 185 מגרשים לבנייה עצמית ועוד 7 בתים לדוגמה מוכנים למכירה הנבנים כעת ע"י צמרת האדריכלים של ישראל: אילן פיבקו, אורלי שרם, עודד חלף ועודד לביא. בסוף 2007 הוצעו המגרשים (הנמצאים בידי החברה מאז 1951) תמורת החל מ-749 אלף דולר ועד ל-1.2 מיליון דולר בהתאם לגודל ולמיקום המגרש. ערב העסקה עם קבוצת הרכישה נמכרו בין 40-45 מגרשים, כ-10 מהם מאז תחילת השיווק.

ל"גלובס" נודע כי קבוצת הרכישה תרכוש יותר מ-60 מגרשים, כך שלאחר מימוש האופציה יימכרו למעלה ממחצית מכלל המגרשים. לפי ההערכות הרוכשים זכו להנחות של למעלה מ-25% מהמחיר הרגיל. אפריקה ישראל מכרה אמנם בהנחה גדולה אך תזכה להקדמה ניכרת של ההכנסות העתידיות מהמתחם.