מוטי שרף: "המשבר הפיננסי שבר את השיטה. המילה 'חזירות' מופיעה היום יותר בגוגל"

לדברי יועץ התקשורת, "המשבר הוא אונס - מבקר אצלך כשאתה לא מוכן" ; "כשאומרים לי שמשבר זה הזדמנות - זה דומה לאלה שאומרים שהמוות הוא הזדמנות טובה להיפגש עם אלוהים"

"המשבר הוא אונס - מבקר אצלך כשאתה לא מוכן" - כך אמר אתמול (ב') יועץ התקשורת מוטי שרף בוועידת השיווק של המרכז ללימודים אקדמיים ואיגוד לשכות המסחר בת"א.

"רבותיי", הוסיף, כשאומרים לי שמשבר זה הזדמנות זה דומה לאלה שאומרם שהמוות זו הזדמנות טובה להיפגש עם אלוהים".

בהרצאתו אמר שרף: "למשבר הנוכחי יש כמה מאפיינים, ובכך הוא שונה במעט ממה שאנו מכירים. הוא בעצם שבר את "השיטה" שעליה כל שוק ההון, האשראי, הפיננסים, הביטוח הבנקאות היה בנוי. זו לא רק שיטה חשבונאית כלכלית - אלא ערכית ופילוסופית. המילה "חזירות" מופיעה בגוגל קצת יותר כיום".

"הקושי שבו הוא שאין יותר הנחות עבודה: אין הנחת עבודה שהבנק הגדול בארה"ב לא יקרוס, אין הנחת עבודה שבנק ההשקעות הגדול בעולם לא יקרוס, אין הנחת עבודה שעסקי ההימורים לא יקרסו, ואין הנחת עבודה שרווחיו של וורן באפט כמעט ויימחקו".

עוד אמר שרף: "כשאין חוקים, יש כאוס. ולכן המשבר הגלובלי האחרון יותר מכל הכניס אותנו לתקופה כאוטית שבה המדינות נאלצות לשוב לתפקידן טרום העידן התאגידי לפני מספר מאות שנים".

"המשבר הזה שונה באופן מהותי מ-1929 בדבר אחד לפחות. היום אנו פועלים בתיווך תקשורתי שונה לגמרי. המשבר הזה תופס אותנו בעידן תקשורתי אחר. החיכוך בין התקשורת לחברות וגופים הולך ונעשה אינטנסיבי יותר, ולכן מצבי משבר תכופים יותר", ציין שרף.

"זהו סיקור תקשורתי שסובל ממניה-דיפרסיה - ללא אג'נדה, סדר ומשמעת. במצב שכזה ניהול תדמית זה ענין קריטי. לא בחירה. חובה" - אמר.

"וורן באפט, הבעלים של גוגל, אפל - אלה דוגמאות ליכולת להתעלות בתקופות של משבר באמצעות חדשנות והומור עצמי", אמר שרף.