תדיראן-אמפא מעכבת את משכורותיהם של 350 עובדי החברה בשל התנגדות ההסתדרות לפירוק הוועד

מנכ"ל החברה, שחר מלאכי, טוען כי מקור הדרישה היא בחברת קריסטל שמעוניינת לרכוש את תדיראן אמפא רק בתנאי שתפורק העבודה המאורגנת בחברה

חברת תדיראן-אמפא מעכבת את משכורות חודש אוקטובר לכל 350 עובדי החברה, כחלק מדרישתה לפרק את ועד העובדים ולהעביר את כלל העובדים מהסכם קיבוצי לחוזים אישיים. כך נודע ל"גלובס".

מנכ"ל החברה, שחר מלאכי, טוען כי מקור הדרישה הוא בחברת קריסטל, שמעוניינת לרכוש את תדיראן אמפא רק בתנאי שתפורק העבודה המאורגנת בחברה. תחילה סברו העובדים וגם הדרגים הזוטרים בהסתדרות כי הם עומדים בפני שוקת שבורה ולכן עליהם להיענות לדרישות, אולם אז התערבו הדרגים הבכירים בהסתדרות והבהירו כי לא יתנו בקלות יד לשבירת העבודה המאורגנת בחברה - בטח שלא לפני בדיקה מדוקדקת של מצבה הפיננסי של החברה. עוד הבהירו בהסתדרות כי לא תהיה שום התקדמות במו"מ, ללא העברת המשכורות לעובדים.

בהנהלת תדיראן-אמפא הבהירו מנגד להסתדרות, כי האלטרנטיבה היחידה שנותרה היא פירוק החברה במסגרת כינוס נכסים - זאת משום שחברת קריסטל, הלקוחה המרכזית של תדיראן אמפא, מחזיקה בזכות סירוב לכל עסקה בה תימכר החברה לגורם אחר. הרציונאל של קריסטל נשען על העובדה שבקריסטל אין הסכם קיבוצי, ולכן גם על עובדי תדיראן-אמפא שיעברו לקריסטל לחתום על חוזים אישיים כמו יתר העובדים. ואולם, החשש בקרב העובדים ובקרב ההסתדרות הוא שהמעבר לחוזים אישיים הוא רק שלב אחד לפני פיטורי עובדים רבים - מהלך שיהיה קל יותר לביצוע ללא הסכם קיבוצי וללא גיבוי ההסתדרות.

חברת תדיראן-אמפא היא החברה הגדולה בארץ בתחום האחריות למוצרי חשמל. היא מבצעת תיקונים ל-550 אלף בתי אב בשנה, וכל יום מקבלת אלפי פניות. החברה נמצאת בבעלות משותפת של קבוצת אמפא (50%) שבשליטת שלומי פוגל, וחברת נחושתן (50%), שבשליטת לוי קושניר. בעליה של חברת קריסטל הוא איש העסקים משה ממרוד.

בהנהלת תדיראן-אמפא מסרו בתגובה: "החברה עושה את מירב המאמצים לפתור את הסכסוך תוך מתן דגש מרכזי על שמירת מקום עבודתם ועתידם של העובדים".