המשבר הכלכלי שזולג לענף האינטרנט לא פוסח על אתר שיתוף קבצי הווידיאו הישראלי מטהקפה. החברה פיטרה היום 11 איש מעובדי החברה, המהווים כ-15% מכוח העבודה. כל המפוטרים שייכים לסניף הישראלי של החברה, אולם לא מן הנמנע כי גם הסניף האמריקני, שבו עובדים כ-15 איש ייערכו פיטורים בעתיד הקרוב.
ירון פינקל, מנהל פעילות מטהקפה בישראל, אישר את הידיעה. "כחלק מהמצב הכלכלי בעולם, הבנו שאנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות - לקצץ בעלויות התפעוליות של החברה במטרה לנהל טוב יותר את ההוצאות. כחלק מהמהלך הזה פיטרנו 11 עובדים בסניף הישראלי. אנחנו עדיין במצב טוב ויש לנו כסף בבנק, והמהלך הזה נועד על מנת להבטיח את הפעילות של החברה לאורך זמן".
פינקל הוסיף כי "בארה"ב, אנחנו נוקטים כעת במהלך של הסבת העובדים הקיימים לפונקציה של מכירות במטרה לשים דגש על יצירת הכנסות מהאתר. כרגע אין שם פיטורים נוספים". לאחר סבב פיטורים זה יישארו בסניף הישראלי 50 עובדים.
כזכור, ביוני פיטרה החברה 7 עובדים, כאשר לדברי החברה, הפיטורים אז נבעו מהרצון להתמקד ביצירת הפלטפורמה של האתר. אולם, כעת כבר ברור שהפיטורים הללו קשורים למשבר הכלכלי שעובר על ענף האינטרנט העולמי והמקומי, ולקשיים בייצור הכנסות מטרנד הווידיאו באינטרנט, כאשר אפילו יו-טיוב של גוגל לא מצליחה לייצר רווחים משמעותיים.
מטהקפה הוקמה ב-2003, על ידי אייל הרצוג, עופר אדלר, עמי אברהמי ואריק צ'רניאק, והיא מפתחת ומנהלת אתר קהילת שיתוף-וידיאו. היא פועלת במודל עסקי המבוסס על פרסומות ורואה עצמה כמתחרה של YouTube, גוגל וידיאו ואחרות. ב-2007 עזב צ'רניאק, ומספר חודשים לאחר מכן עזב אדלר. השניים מכרו את האחזקות שלהם בחברה (5% כל אחד) תמורת 5 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.