קצת נחת ללבייב: הקטע המערבי של כביש 431 נפתח היום לתנועה

דניה סיבוס תקבל מענק בסך של 100מיליון שקל ; אורכו הכולל של כביש 431 הוא כ-22 ק"מ, ולאחר פתיחתו הוא יחבר בין נתיבי איילון לכביש ירושלים -ת"א

בשורה לציבור הנהגים: לאחר עיכוב של מספר שבועות, חברת דניה סיבוס, מקבוצת אפריקה ישראל, פתחה היום לתנועה את חלקו המערבי של כביש רוחב 431 (מודיעין-ראשל"צ) שיקשר בין נתיבי איילון למחלף ראשונים.

מדובר בקטע השני מכביש 431 שהושלם לאחר שמחלף ענבה בחיבור עם כביש מס' 1 נפתח לתנועה לפני כחודשיים וחצי.

הקטע המערבי היה אמור להיפתח לתנועה לפני כשלושה שבועות בטקס רב משתתפים, אולם האירוע נדחה בעקבות פנייה של החברה להגנת הטבע לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בטענה כי דניה סיבוס לא השלימה את כל עבודות השיקום הסביבתי.

בדיונים שהתקיימו בשבוע האחרון סוכם כי דניה, בניהולו של אילן בן גיגי, תפקיד בידי המדינה ערבות של מספר מיליוני שקלים (כ-5% מהמענק שהובטח לה) לכך שתשלים את עבודות השיקום הסביבתי.

לאור הסיכום, אישר בתחילת השבוע הצוות המלווה את הפרויקט פתיחת הקטע המערבי, ואמש התקבל אישור מע"צ לפתיחת הקטע לתנועת כלי רכב.

עבור פתיחת הקטע המערבי צפויה נתיבי היובל, בניהולו של ששי שילה, חברת הבת של דניה סיבוס, המבצעת את הפרויקט, לקבל מענק של כ-100 מיליון שקל מהמדינה.

אורכו הכולל של כביש 431 הוא כ-22 ק"מ, ולאחר פתיחתו הוא יחבר בין נתיבי איילון (דרך מודיעין) לכביש ירושלים -ת"א. לאחר פתיחת הכביש בתחילת 2009 צפויה דניה לקבל מהמדינה מענק של כ-500 מיליון שקל.