קומפיוג'ן פיטרה 30% מעובדיה: העסיקה עד היום 70 עובדים

קומפיוג'ן הוקמה בסוף שנות ה-90 כהבטחה גדולה, הונפקה בנאסד"ק בשנת 2000, גייסה 50 מיליון דולר לפי שווי של 250 מיליון דולר ומאז לא גייסה הון נוסף

קומפיוג'ן פיטרה היום (ד') 30% מעובדיה והודיעה על מינוי מרטין גרסטל לנשיא ומנכ"ל מינואר 2009. קומפיוג'ן העסיקה עד היום כ-70 עובדים.

קומפיוג'ן, שהוקמה בסוף שנות ה-90 כהבטחה גדולה, הונפקה בנאסד"ק בשנת 2000, גייסה 50 מיליון דולר לפי שווי של 250 מיליון דולר, ומאז לא גייסה הון נוסף. את המשבר הקודם, שהתחולל בעת שלבי הפיתוח של המוצר המולטי-דיסיפלינרי שלה, היא שרדה בקשיים.

החברה עוסקת בגילוי מוצרים פוטנציאליים לתעשיית התרופות והדיאגנוסטיקה. יש לה פלטפורמה ממוחשבת המפיקה פלטפורמות גילוי, והתרופות נבחנות בניסויים, ואז עוברים לפיתוח ומסחור בהסכמי שיתוף ברווחים מסוגים שונים. לקומפיוג'ן הסכמים עם חברות פארמה גדולות כמו מרק, טבע ורוש. כיום היא נסחרת בשווי של 22.72 מיליון דולר.

השמועות על הפיטורים והחלפת המנכ"ל כנראה חדרו לשוק קודם, ובשבוע שעבר נרשמה צלילה במחיר המניה, ללא הסבר הגיוני. החברה להוציא הודעה מרגיעה לבורסה באשר למצבה הפיננסי וציינה כי יש בקופתה 12.6 מיליון דולר הצפויים להספיק לה לשנה וחצי. קומפיוג'ן הודיעה כי אין בכוונתה לצאת להנפקה במחיר המניה הנוכחי. בנוסף, אמר גרסטל כי ההכנסות של בחרת הבת אבוג'ן יוכלו לסייע לקומפיוג'ן להמשיך ולפעול לפחות עד 2010. הכנסותיה של קומפיוג'ן עמדו על כ-300 אלף דולר בלבד בששת החודשים הראשונים של השנה.

גרסטל, המנכ"ל והנשיא הממונים שימש יו"ר קומפיוג'ן מאז 1997 ויחליף את הנשיא והמנכ"ל הנוכחי אלכס קוצר, אשר הודיע לאחרונה למועצת המנהלים על רצונו לפרוש מתפקידו הניהולי. קוצר יישאר דירקטור של החברה.

גרבטל אמר היום: "אנחנו מלאי הערכה על המאמצים וההישגים של אלכס כנשיא ומנכ"ל. הוא הוביל בהצלחה את המאמצים לרתום את יכולותיה הייחודיות של קומפיוג'ן בתחום הביולוגיה החיזויית, יכולות בעלות פוטנציאל יישומי רחב, לפיתוח סידרה של פלטפורמות גילוי בתחומים חשובים כגון פפטידים תרופתיים. פלטפורמות אלו מספקות כיום בסיס לגילוי תחום רחב של מוצרים פוטנציאליים ולשיתופי פעולה".

גרסטל היה שותף להקמת וכיהן כיו"ר משותף ומנכ"ל של ALZA Corporation, חברת תרופות הממוקמת בקליפורניה. גרסטל חבר ב-PhRMA Pharmaceutical Research and Manufacturers of America. הוא יושב גם כדירקטור במספר חברות פרטיות וציבוריות בהן חברת הבת של קומפיוג'ן, אבוג'ן ואיתמר מדיקל.

לפני כשש שנים קומפיוג'ן הקימה חברת בת, אבוג'ן (TASE: EVGN) במטרה שתשתמש ביכולות הגילוי הממוחשבים של קומפיוג'ן בתחומי הביוטכנולוגיה החקלאית. אבוג'ן היום היא אחד מהנכסים הגדולים של קומפיוג'ן.