זעזועים ללא הפסקה בחברת הנדל"ן ארזים: נאמן לאג"ח בסדרה 2 מבקש לכנס אסיפה כללית

ארזים, שבשליטת מאיר גורביץ', חשופה בעיקר לשוק בבריטניה, שם התפוצצה בשנה האחרונה בועת נדל"ן וסחפה איתה את כל השוק למטה, וזאת בנוסף להיחלשות דרמטית של הליש"ט

חברת הנדל"ן ארזים תכנס אסיפה כללית, לבקשת נאמן לאג"ח בסדרה ב' של החברה.

הבקשה לכינוס אסיפה כללית באה על רקע צרור חדשות שליליות מהחברה בעת האחרונה, ובהן אזהרת רווח, ירידה בהון העצמי, הורדת דירוג ממעלות וצניחה בשווי השוק לכ-50 מיליון שקל בלבד, לעומת 1.16 מיליארד שקל לפני כשנה.

האג"חים של ארזים מסדרה ב' נסחרות בתשואה שנתית נטו של 94.13% לפידיון, מדד חד-משמעי לכך כי המשקיעים סבורים כי החברה לא תצליח להחזיר את חובה.

ארזים, שבשליטת מאיר גורביץ', חשופה בעיקר לשוק בבריטניה, שם התפוצצה בשנה האחרונה בועת נדל"ן וסחפה איתה את כל השוק למטה, וזאת בנוסף להיחלשותה הדרמטית של הליש"ט.

הפגיעה בארזים היא קריטית על רקע המינוף האדיר שלה: נכון לרבעון השני היה ההון העצמי שלה 491.6 מיליון שקל - שצפוי עוד לרדת ברבעון השלישי - ביחס למאזן בגובה של 4.3 מיליארד שקל.

לחברה חובות רבים ומעט דרכים להחזיר אותם, בעקבות משבר האשראי בעולם. מימוש נכסים בשלב זה הוא בעייתי, כיוון שלא ניתן למכור במחירים טובים בתקופה זו, כשגם מיחזור הלוואות כמעט בלתי אפשרי, ואם כן אז בריבית גבוהה. בנוסף, קיים חשש להמשך התקבולים, על רקע קשיים אצל חלק משוכריה.

וכאילו כל זה לא מספיק, לחברה מחלוקת עם מס הכנסה, שטוען כי ארזים חייבת לו כ=150 מיליון שקל, ובנוסף התמודדה החברה עם הפחתת דירוג חדה של האג"ח שלה.

באסיפת מחזיקי האג"ח, הבטיח גורביץ' כי החברה תעמוד בהתחייבויותיה. המבחן המשמעותי של ארזים יהיה בחודש יוני הבא, אז תצטרך להחזיר למחזיקי החוב שלה יותר מ-60 מיליון שקל.

בתגובה מסרה החברה: "

"ארזים תשלם את תשלום הריבית הקרוב לכל מחזיקי האג"ח, במועד שנקבע".