גם "ביקור חולים" על המדף: גאידמק כנראה ייאלץ למכור במחיר נמוך מזה ששילם

מנהל מו"מ עם שמואל ורונית לוינגר, הבעלים של רשת המרפאות "עיניים", שביקשו בעבר לרכוש את בית החולים הירושלמי

איש העסקים ארקדי גאידמק שם על המדף גם את בית החולים "ביקור חולים", אותו רכש לפני כשנה. ל"גלובס" נודע כי גאידמק מנהל בימים האחרונים מו"מ עם ד"ר שמואל לוינגר ורונית לוינגר, הבעלים של רשת המרפאות "עיניים", שביקשו בעבר לרכוש את המקום. "ביקור חולים" נחשב לאחת הרכישות היותר אמוציונאליות ופוליטיות מצד גאידמק, בשל הזיהוי של המקום עם הקהילה החרדית בירושלים ועם ציבור הגמלאים של בית החולים שנפגע כתוצאה מפירוק העמותה שניהלה את המקום. כשגאידמק רכש את בית החולים רבים ראו במהלך עוד שלב במסגרת ריצתו לראשות העיר, אולם התרסקותו בבחירות סימנה כנראה גם את סוף הרומן הזה.

במשפחת לוינגר מאשרים את המגעים, אולם מדגישים כי מדובר בשלב מוקדם מאוד של מו"מ. על פי הערכות, אם יסכים הזוג לוינגר לרכוש את בית החולים, יהיה זה במחיר נמוך משמעותית מזה ששילם גאידמק - כלומר פחות מ-32 מיליון דולר. מצד הזוג נרשמת לא מעט הססנות מהמהלך משום שהתנאים השתנו מאז שהציעו בעצמם לרכוש את ביה"ח.

הזוג לוינגר הציע בזמנו לרכוש את בית החולים ללא הפעילות שלו וללא עובדיו, אלא במתכונת של קליניקה פרטית לניתוחי עיניים ולפעולות קוסמטיות נוספות. הם חברו אל שמעיה רייכמן, בעל ניסיון בהקמת מוסדות רפואיים, והציעו יחד 20 מיליון שקל בהליך מכרזי. בהמשך הם אף שיפרו את ההצעה ל-25 מיליון שקל והבטיחו לשמור על בית החולים כ"עסק חי" וכן חברו לשירותי בריאות כללית בהצעה משותפת לפיה כל צד ישלם 15 מיליון דולר.

ואולם, אז נכנס לתמונה גאידמק ואף חתם על הסכמים שיבטיחו שמירה על בית החולים במתכונתו הציבורית, לרבות העסקת כל העובדים למשך מספר שנים. הסכמים אלה, הם שגורמים כעת להססנות מצד הזוג לוינגר. בנוסף, סוגיות אחרות של הקדשים משפטיים הנוגעים לייעוד הקרקע וקשיים שעשוי ליצור משרד הבריאות, יכולים לסכל את העסקה.

יצוין כי מכירת ביקור חולים תוכל להתבצע ככל הנראה רק בכפוף להסדר משפטי מול אורי שני וצבי ויליגר, שהגישו צו לעיקול נכסיו של גאידמק, הכוללים גם את בית החולים. בקשה דומה הגיש גם המנהל לשעבר של ביה"ח, ברי בר ציון, שטען כי פוטר לאחר שחשף אי סדרים כספיים.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של גאידמק.