מסכי המגע של אנ-טריג גם ב-HP: ההכנסות יהיו עשרות מיליוני דולרים

הסטארט-אפ הישראלי חתם בתחילת השנה הסכם דומה לשילוב הטכנולוגיה שלו בתחום מסכי המגע בחברת דל ; לני אנגלהרט, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה: "אנחנו מדברים עם עוד יצרנים על שילוב מוצרים נוספים שלנו"

חוזה חדש וענק לחברת N-Trig הישראלית, הפעם עם HP העולמית. עבור התקנת המוצר שלה במחשבים הניידים מדגם TouchSmart tx2 של ענקית המחשוב, היא עשויה לרשום הכנסות של 40-50 מיליון דולר בארבע השנים הקרובות.

לצירופה של HP יש משמעות גדולה - היא כעת לא תהיה תלויה רק בחוזה ענק אחד עם ענקית המחשבים Dell עליו חתמה בתחילת השנה - חוזה שאמור להניב לה הכנסות של כ-30 מיליון דולר בשנים הקרובות.

החוזה הנוכחי מבסס את מקומה של אנ-טריג ומצמצם את הסיכון אליו היא תהיה חשופה.

את אנ-טריג, שדורגה השנה כאחת מחברות הטכנולוגיה המבטיחות של "גלובס", הקים ב-1999 מאיר מורג, לשעבר מייסד אמוטלק.

החברה פיתחה את טכנולוגיות ה-DuoSense הדיגיטלית וה-Multitouch שמבוססת עליה, שמיושמת לתחום מסכי המגע של מחשבים ניידים. טכנולוגיה זו מאפשרת שימוש מגע באמצעות עט או מגע אצבע, ללא צורך בהפעלת מקש כלשהו ומעניקה חווית משתמש חדשה. אן-טריג היא אחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות הבודדות הפועלת ומייצרת לעולם יצרני ה-PC.

החברה השיקה את המוצר שלה לשוק בספטמבר 2007, אחרי שנים ארוכות של פיתוח. בתחילת 2008 קיבלה החברה חבילת מימון בהיקף של 40 מיליון דולר, 32 מיליון דולר מהם במזומן והשאר על בסיס עמידה ביעדים.

עמיחי בן-דוד, מנכ"ל החברה, הבטיח בתחילת השנה שאנ-טריג תצליח להגיע לרמת הכנסות של עשרות מיליוני דולרים, וכנראה שצדק. בן-דוד הוסיף אז כי "קל לחשב איזה הון חוזר צריך כדי לממן הגעה ליעד כזה.

"זו אחת הסיבות שרצינו לצאת לסבב גיוס גדול. להערכתי, ב-2009 נחתום על עוד שני חוזים חדשים. המשמעות של כל חוזה היא מינימום של 20 מיליון דולר לכל אחד".

המוצר הראשון שהחברה הוציאה לשוק משלב עט ומגע, המאפשרים לעבוד על המסך בדומה לעבודה עם ה-iPhone.

אנ-טריג נהנית מהעובדה שיש לה טכנולוגיה חדשה ומוכחת. לחברה אין כרגע מתחרים רבים, שכן המוצר שלה מכיל עט ומגע בסנסור אחד. בשוק יש חברה יפנית שמספקת עטים ומנסה ליצור קשרים עם יצרני מסכי מגע על מנת לתת פתרון משולב, הכולל שני סנסורים שונים.

בוש כבר מכיר

לני אנגלהרט, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה, אמר היום ל"גלובס" כי "HP דיווחה על המחשב הראשון עם טכנולוגית מולטי-טאץ' לשוק הצרכני. דל כבר הוציאה מחשב עם יכולות דומות אך הוא היה יקר יותר".

*מה המשמעות של החוזה עבור החברה?

אנגלהרט: "הוא משמעותי ואסטרטגי, כי HP היא יצרנית מחשבים מהגדולות בעולם. אבל, אנחנו מדברים על מוצרים נוספים - עם HP ויצרנים אחרים. בימים אלה אנחנו עובדים על עוד שלושה מחשבים חדשים עם יצרנים נוספים".

*המשבר הכלכלי לא מפריע למהלכים הללו?

"לשמחתי, אנחנו נמצאים במצב שהמוצר והיכולות שלנו מבוקשים על-ידי כל חברות ה-OEM מהשורה הראשונה. כולם רוצים לעבוד איתנו ועם חלק מהחברות הללו יש לנו כבר פעילות של ממש.

"המשבר משפיע עלינו, כי הוא דוחף אותנו לבזר את הסיכון ולהיכנס לכל הפלטפורמות האפשריות. ברור, שנפח ההכנסות יהיה קטן ממה שציפינו, כי כולם מעריכים שפחות מחשבים יימכרו, אך מצד שני אין יצרן שלא מתכנן להוציא מחשב עם יכולות דומות בשנה הקרובה".

השוק אליו מכוונת החברה הוא חברות המפתחות את המכשירים הניידים העתידיים. הטכנולוגיה של אנ-טריג ניתנת להטמעה בכל סוגי מסכי ה-LCD ויכולות הייצור שלה מאפשרות לה ייצור המוני ומהיר.

ההסכם עם חברת דל זיכה את החברה הישראלית בהכרה מעניינת: נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הציג בקבינט את תקציב 2009 על גבי מחשבי דל שהמוצר של אנ-טריג מותקן בהם. חוץ מדל לאנ-טריג יש גם שורה של הסכמים עם חברות כמו 3M, Chilin ו-liyitec.

בקרוב בישראל

אן-טריג אמנם מתמקדת בהשגת לקוחות משלמים אך גם בעבודות פיתוח משותפות, כמו ההודעה מתחילת החודש על שיתוף פעולה בינה לבין מיקרוסופט במסגרת הפלטפורמה של מערכת ההפעלה Windows 7.

טכנולוגיית העט והמולטי-טאץ' בשבב אחד של החברה הישראלית, משמשת חלק מבסיס התוכנה של מערכת ההפעלה בתחום המגע.

עבודת הפיתוח המשותפת עם מיקרוסופט היא בתחום בניית התשתית של טכנולוגיות HOC (Hands on Computing) החדשנית בשוק ה-PC, שתאפשר בין היתר ליצרנים המשלבים אותה ליצור יישומים חדשים במחשבים.

HP מסרה אתמול, כי המחשב החדש מיועד לשוק הצרכני ומחירו הממוצעת יגיע ל-1,136 דולר. באנ-טריג מעריכים כי המחשב החדש יוצע למכירה גם בישראל כבר בחודשים הקרובים. *