חברת Oree גייסה 4 מיליון דולר

יחד עם הגיוס הנוכחי, גייסה מפתחת טכנולוגיית התאורה מאז הקמתה כ-12 מיליון דולר ; מטרתה של האפליקציה של החברה להפוך את מסך הטלוויזיה ליותר איכותי וחסכוני בחשמל

מפתחת טכנולוגיית התאורה, חברת Oree, גייסה 4 מיליון דולר כהלוואות הון סיכון (Venture Lending) מבנק Silicon Valley ומקרן הלוואות הון הסיכון Kreos Capital. יחד עם הגיוס הנוכחי, גייסה החברה מאז הקמתה כ-12 מיליון דולר, כאשר בשני סבבי הגיוס הקודמים המשקיעים שלה היו קרן ג'נסיס, הקרן הבלגית GIMV ומשקיעים פרטיים.

את Oree הקים ב-2004 ערן פיין, שמשמש גם כמנכ"ל שלה. החברה פיתחה נורה מסוג LED (Light-emitting-diode), שמפחיתה את צריכת האנרגיה והחום המוקרן מנורות באמצעות שבב שיושב על מערכת התאורה, ובהשוואה לנורת הלהט המסורתית הוא מייעל אותה ב-80%. האפליקציה הראשונה שבה החברה מתמקדת נוגעת לתאורה אחורית למסכי טלוויזיה, שמטרתה להפוך את המסך ליותר איכותי. המסך צפוי גם לצרוך הרבה פחות אנרגיה ולהיות הרבה יותר דק.

המטרה: LCD זול

לטענת החברה, הטכנולוגיה תאפשר ייצור של מסכי LCD במחיר הנמוך בעשרות אחוזים מהמחיר כיום, ותפתור את בעיית התצוגה והעלות של מסכי LCD מבוססי LED הגדולים מ-32 אינץ'. אורי מעסיקה כ-18 עובדים ויש לה מרכזי פיתוח בישראל ובגרמניה.

לצד פיין, נמצאים בחברה גם אייל הראל, דירקטור ומי שהקים את תחום ה-LCD באורבוטק ושימש כנשיאה; ד"ר מיכה צימרמן, שהיה היזם ומנהל הפיתוח של CyOptics וד"ר יוסי שני, שהיה היזם של או.אס.אס.