מנהיגי קבוצת אסיה-פסיפיק: נמשיך לנקוט בצעדים "יוצאי דופן" כנגד המשבר העולמי

במסגרת פגישתם של המנהיגים בלימה שבפרו, קראו מנהיגי 21 המדינות הנכללות בקבוצה הכלכלית להגברת שיתוף-הפעולה ביניהם ; עם זאת הזהירו: "קיים חשש כי נקיטת צעדים להגנת הכלכלה תוביל להחמרת המצב הקיים ולא לשיפורו"

מנהיגי קבוצת אסיה - פסיפיק, שהתכנסו בסוף השבוע - הבטיחו לעבוד בשיתוף פעולה תוך נקיטת אמצעים "יוצאי דופן" נוספים, לאלו שננקטו עד כה, בכדי להתמודד עם המשבר העולמי.

בתוך כך, קראו מנהיגיהן של 21 המדינות הנכללות בתאגיד הכלכלי של אסיה - פסיפיק, אשר כולל בתוכו מדינות כגון ארה"ב, סין ויפן, לשפר את שיתוף הפעולה גם בכל הנוגע להפשרתו של מחנק האשראי המגביל באופן ניכר את גלגלי הכלכלה העולמית.

יצוין, כי חשיבותם של אמירות שכאלו טמונה בעובדה כי מנהיגים אלו - נושאים על גבם את העול הכרוך באחריות על המשך צמיחתה של כלכלה כוללת, שמניבה היקף תפוקה של כמחצית מהסך הכולל של תפוקת העולם.

"כבר נקטנו באמצעים חסרי תקדים שמטרתם לייצב את המגזר הפיננסי ולחזק את הצמיחה הכלכלית כמו גם לקדם את היקף ההשקעות והצריכה הפרטית", נאמר בהצהרת הקבוצה במסגרת פגישתם של המנהיגים בלימה, פרו.

"נמשיך לנקוט בצעדים שכאלו ולעבוד סביב השעון ובאופן מקיף - במטרה שהצעדים שננקטו ושעתידים להתקיים בעתיד אכן יתממשו".

הצהרה זו של מנהיגי הקבוצה רואה אור - על רקע אינדיקטורים כלכליים המעידים על המשך העמקתו של המשבר העולמי והשפעתו השלילית על חברות כגון טויוטה מוטורוס , ו-Pakm inc, אשר נאלצות לפטר עובדים על מנת להוזיל עלויות, בניסיון להגן על עצמן מפני המשבר.

עוד אמרו המנהיגים - כי הניסיון להגן על השוק המקומי מן התחרות המאיימת מעבר לים - רק צפוי להעמיק את המשבר.

"קיים חשש כי המשך ההאטה הכלכלית בעולם עלולה להביא לנקיטת צעדים להגנת הכלכלה אשר התוצאה מהם תוביל רק להחמרת המצב הקיים ולא לשיפורו", הזהירו המנהיגים.

"חוקי השוק החופשי, ומשטרים בעלי אופי של מסחר והשקעות פתוחים, ימשיכו להוביל את הצמיחה הכלכלית העולמית, יובילו למקומות תעסוקה חדשים והם אלה שעשויים למנוע את גלישתו של העולם למיתון", הוסיפו.