המהומות בבירת תאילנד נמשכות; מפקד הצבא קרא לממשלה להתפטר

היום גברו מעשי המחאה נגד הממשלה באזור נמל התעופה בבנגקוק

הרמטכ"ל של תאילנד דרש היום (ד') מממשלתה של המדינה להתפטר ולערוך בחירות-בזק כדי לחלץ את תאילנד מהמשבר הפוליטי המחריף. במסיבת עיתונאים שנערכה בבנגקוק דרש הרמטכ"ל, אנופונג פאוצ'ינדה, גם מתנועת המחאה, הברית העממית למען הדמוקרטיה (PAD), לסגת מנמל התעופה הבינלאומי של בנגקוק, ולחדול ממסעה הציבורי נגד הממשלה.

היום גברו מעשי המחאה נגד הממשלה באזור נמל התעופה, וכתוצאה מכך שרר תוהו ובוהו במקום. ההשבתה של נמל התעופה חיזקה את השמועות שטענו שהצבא עומד להתערב בקרוב בנעשה.

מנהיג פעולות המחאה, סונדהי לימתונגול, דחה את הצעת הממשלה לפתוח במו"מ לסיום המצור על נמל התעופה. "קודם כל אתם (הממשלה) חייבים להתפטר, ואז נשב לדבר אתכם", אמר לימתונגול לתומכיו המריעים בשדה התעופה, ושב על דרישת PAD להתפטרותו של ראש הממשלה, סומצ'אי וונגסוואט.

הרמטכ"ל אנופונג חזר ואמר פעמים רבות כי לא יבצע הפיכה צבאית, שנתיים בלבד לאחר שהצבא הדיח את תקסין שינוואטרה מתפקיד ראש הממשלה.

שוק המניות של תאילנד רשם עלייה קצרה וזמנית בשעות אחר הצהריים, בתגובה לשמועות שראש הממשלה עומד להתפטר, ושתיתכן רגיעה זמנית במשבר הפוליטי במדינה. אך העלייה במדד המניות המוביל, SETI נבלמה. במהלך הבוקר נפל המדד ב-2%.

"השוק מדבר על תוצאות הפגישה בין הרמטכ"ל לנציגי המגזר הפרטי, שהגיע למסקנה שראש הממשלה חייב להתפטר", אמר מנהל המחקר ב-UOB קיהיאן סקיוריטיס, קוסין סריפאיבון.

הרמטכ"ל זימן פגישה של ביורוקרטים בכירים, אנשי אקדמיה ומנהיגים כלכליים כדי לבחון דרכים לסיום המשבר הפוליטי, שהחריף השבוע כתוצאה מהמצור שעורכים מתנגדי הממשלה על נמל התעופה של בנגקוק. *