הממונה על השכר לשעבר, אלי כהן, מונה לסמנכ"ל מסחר באל על

הממונה לשעבר על השכר במשרד האוצר, אלי כהן, מונה לתפקיד סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים בחברת אל-על. כך הודיעה אמש החברה לבורסה.

כהן יחליף את רמי לוי שביקש לאחרונה לסיים את תפקידו, וייכנס לנעליו בינואר הקרוב.

כהן (38) פרש השנה מוקדם מהצפוי מתפקידו כממונה על השכר באוצר, לאחר שהודיע כי מיצה את התפקיד בעקבות שורה של הסכמי עבודה חדשים שחתם - בראשם הרפורמה בחינוך, הסכם השכר עם המרצים, ההסכם עם ארגון המורים העל-יסודיים והסכם השכר במגזר הציבורי. מאחורי הקלעים ידע כהן התנגשויות עם לשכת ראש הממשלה, במיוחד על רקע דרישתו הנחרצת להפחית את תנאי שכרם של עובדי בנק ישראל ולהביא לכך שיחזירו חלק מההטבות המופלגות להן זכו, ובכך הצליח בסוף. לא פעם רמז כהן כי ההתערבות של ראש הממשלה שגויה, וזאת בלשון המעטה.

כהן שימש בעבר כמנכ"ל משרד התיירות וקודם לכן כיועצו של שר האוצר, בנימין נתניהו. מנכ"ל אל-על, חיים רומנו, אמר היום: "נעשה כל שנדרש על מנת לאפשר את כניסתו המהירה והטובה של אלי כהן לתפקידו". בדירקטוריון החברה ובהנהלה הדגישו את חשיבותו של תחום המסחר והשיווק בחברה, המצוי לדבריהם בצומת קריטי עקב המשבר בכלכלה העולמית והתחרות הגוברת בתחום התעופה, בארץ ובעולם.

שי ניב

yes מגייסת 250 עובדי שירות לקוחות מבזק און ליין

חברת yes מצרפת לשורותיה 250 עובדי שירות לקוחות בעקבות הפסקת הסכם ההתקשרות עם חברת בזק און ליין שהפעילה עבורה מוקד בבאר שבע. Yes מעריכה שהיא תחסוך 4 מיליון שקל בשנה כתוצאה מהמהלך.

שכירת העובדים כבר החלה ו-yes הבהירה שכולם ייקלטו ללא יוצא מן הכלל, כך שלא מדובר במהלך שנועד לצמצם את היקף כוח האדם שלה. ההחלטה התקבלה לאחר שמערך שירות של חברה אחרת עזב את הבניין בו נמצא מוקד שירות הלקוחות של yes. הסכם שכירות נמוך והתשתית המוכנה זרזו את המהלך.

החברה הציגה אתמול רווח לפני הוצאות מימון לבעלי מניות ברבעון השלישי של השנה ברמה של 1.2 מיליון שקלים. הוצאות המימון הופכות את ההפסד של yes ברבעון ל-83 מיליון שקל.