וול סטריט סיימה את השבוע בעליות: הדאו-ג'ונס טיפס ב-9.2%, העלייה השבועית החדה ביותר מאז 1932

[לשווקים בעולם] ה-S&P500 טיפס השבוע ב-12% ; סיטיגרופ זינקה היום ב-18%; ג'נרל מוטורס עלתה ב-9.8% ; בסיכום חודשי: הדאו ג'ונס איבד 5.3% וה-S&P500 ירד ב-7.4% ; אירופה נעלה את נובמבר בירידות

וול-סטריט נעלה את שבוע המסחר בעליות שערים על רקע תחילתה של עונת החגים בארה"ב ובהובלת בנק סיטיגרופ ויצרנית הרכב ג'נרל מוטורס. מדד הדאו-ג'ונס טיפס ב-9.2% - העלייה השבועית החדה ביותר מאז 1932. מדד S&P500 טיפס ב-12%, העלייה השבועית החדה ביותר מאז 1974.

חברות הקמעונאות ריכזו עניין במהלך יום שישי הראשון שאחרי חג ההודיה, המכונה בארה"ב "יום שישי השחור" ופותח את עונת הקניות של החגים ומתאפיין בהנחות משמעותיות בחנויות.

השנה יהוו נתוני המכירות אינדיקציה מרכזית להשפעתו של המיתון על הצריכה הפרטית, ועד עכשיו נרשמה היענות ערה מאד של הצרכנים, אשר צבאו על החנויות משעות הבוקר המוקדמות ולא נראה כי הם יתעייפו במהלך סוף השבוע. על רקע זה בלטו היום - ובתקופה הקרובה - מניות החברות הקמעונאיות.

מניית סיטיגרופ ריכזה עניין לאחר שאינבורסה, הבנק שבבעלות המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, קנה מניות של הבנק ב-150 מיליון דולר בשבוע שעבר, תוך ניצול מחיר השפל של המניה לפני שנודע על תוכנית החילוץ של הממשל לבנק.

המשקיעים קיבלו השבוע זריקת עידוד מה'פד' שהודיע כי הוא מזרים עוד 800 מיליארד דולר כדי להקל על שוקי האשראי, באמצעות השקת פיננסים חדשים להתמודד עם משבר הנזילות. הפדרל ריזרב יעניק הלוואות לגופים המחזיקים באג"ח מגובי משכנתאות בתנאי שיעניקו אשראי לפרטיים ולעסקים קטנים. כמו כן הוא ירכוש התחייבויות של סוכנויות מימון המשכנתאות.

בסיכום יומי: הדאו ג'ונס עלה ב-1.1% ל-8,824 נקודות ; מדד ה-S&P500 הוסיף 0.9% ל-895 נקודות ; מדד הנאסד"ק עלה ב-0.2% ל-1,535 נקודות ומדד נאסד"ק 100 ירד ב-1.22% ל-1,178 נקודות

בסיכום שבועי: הדאו ג'ונס טיפס ב-9.2% ; ה-S&P500 הוסיף 12% והנאסד"ק עלה ב-11%.

בסיכום חודשי: הדאו ג'ונס איבד 5.3% ; ה-S&P500 ירד ב-7.4% והנאסד"ק צנח ב-10.8%.

זירת המאקרו

בבורסת הסחורות של ניו-יורק משקף המסחר בחוזים העתידיים למסירה בינואר ירידה של 5% במחיר הנפט ל-51.69 דולר לחבית נפט גולמי.

מניות בכותרות

ג'נרל מוטורס ריכזה עניין לאחר שביום ד' זינקה ב-35%. אנליסט בדויטשה בנק כתב שכף המאזניים נוטה לכיוון חילוץ יצרנית הרכב על-ידי הממשל.

אינבורסה, הבנק שבבעלות המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, קנה מניות של סיטיגרופ ב-150 מיליון דולר בשבוע שעבר, תוך ניצול מחיר השפל של המניה לפני שנודע על תוכנית החילוץ של הממשל לבנק. אינבורסה, הבנק השישי בגודלו במקסיקו, החל לקנות את המניה לאחר שמחירה צנח ביום ד' בשבוע שעבר, והמשיך לקנות למחרת, כאשר המניה ירדה אל מתחת ל-5 דולרים. חטיבת הברוקראז' של הבנק רכשה כנראה 29 מיליון מניות תמורת 150 מיליון דולר.

המיליארדר קרל אייקאן הגדיל את אחזקותיו בחברת האינטרנט יאהו ל-5.5% . ברקע, מניית AMD מרכזת עניין.

סמנכ"ל הכספים של AIG , דייויד הרצוג, סגן הנשיא ג'יי ווינטראוב ובכירים נוספים הסכימו לדחות את קבלת הבונוסים עבור ההצטרפות שלהם לחברה בארבעה חודשים לפחות. כך מסרה החברה שלשום (ד').

רשתות הקמעונאות ריכזו עניין בשל ההנחות המשמעותיות בחנויות לרגל "יום שישי השחור", אשר פותח את עונת הקניות של החגים. J.P פני הודיעה כי תעניק הנחות של עד 65% ותשווק למעלה מ-400 מוצרים בהנחה משמעותית.

רשת הביגוד גאפ הודיעה כי מי שישתמש בכרטיס האשראי Old Navy עשוי לזכות באספקת דלק לשנה שלמה.

ישראליות מעבר לים

ויליפוד דיווחה על ירידה של 79% ברווחי הרבעון השלישי ל-642 אלף שקל, או 0.01 שקל למניה, מ-3.1 מיליון שקל, או 0.27 שקל למניה ברבעון המקביל. היקף המכירות גדל ב-33% ל-79.1 מיליון שקל.

טבע , כהרגלה, ריכזה עניין בתור המניה הישראלית הגדולה ביותר בנאסד"ק.

[לארביטראז]