לוינשטיין תתמודד על מעוין שורק: במגעים להשכרת המתחם לאיקאה

הקבוצה פנתה לאחרונה לחברת איקאה והיא בודקת איתה את האפשרות להשכיר לה את המתחם

אירוס הגלבוע כנראה לא תתמודד לבד במכרז החוזר על מעוין שורק בראשון לציון. קבוצת משולם לוינשטין , שבשליטת שאול לוטן, מתעניינת בחכירת המתחם, כך נודע ל"גלובס". הקבוצה פנתה לאחרונה לחברת איקאה והיא בודקת איתה את האפשרות להשכיר לה את המתחם.

כזכור, לפני שבועיים מינהל מקרקעי ישראל פרסם מכרז שהתייחס, מעבר למחיר מינימום של 132 מיליון שקל, גם לדמי השבת השקעות בסך 293.6 מיליון שקל שהזוכה יצטרך לשלם לאירוס הגלבוע, שבשליטת קבוצת ברונפמן-פישר, בגין עלויות הבנייה שבוצעו במקום.

מכרז זה, שכולל שטח של 98 אלף מ"ר, מחליף את המכרז בו זכתה אירוס הגלבוע ב-2006 כשהציעה לשלם 109 מיליון שקל לצורך הקמת הסניף השני של רשת הרהיטים השוודית. לפני שנה ביטל בית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב את זכייתה במכרז משום שלטענת השופטת נורית אחיטוב זכתה אירוס הגלבוע ליחס מועדף.

35-50 שקל למ"ר

ל"גלובס" נודע, כי לוטן פנה לחברת איקאה לבדוק איתה את האפשרות שהיא תשכור מלוינשטיין את השטח המיועד להקמת הסניף השני של הרשת ושאר השטח יפותח על ידי קבוצת לוינשטיין. אם תסכים איקאה להצעה של לוינשטיין, הרי שהסכם השכירות עליו יוסכם ייחתם לטווח ארוך.

תנאים אלה, עליהם מדברות שתי החברות, תואמים את כוונתה של איקאה, אותה פרסמנו בעת פרסום המכרז. אירוס הגלבוע מתכננת שלא לגשת למכרז במידה ששחקן גדול שיציע חוזה שכירות טוב ולטווח ארוך יחליט להתמודד.

דמי השכירות לבניין בסדר הגודל עליו מדובר במעוין שורק נעים בין 35 ל-50 שקל למ"ר לחודש. במתחם עליו מדובר במכרז קיים האנגר בשטח של 30 אלף מ"ר. את יתרת השטח, כאמור, תוכל החברה הזוכה לפתח.

המכרז אמנם מגדיר את המתחם ככזה המיועד לתעשייה אבל לפי אחד הסעיפים, על המתחם חלה תוכנית מסחרית שנמצאת בהליכי דיון בוועדות הסטאטוטוריות, שטרם מוצו. מדובר בתוכנית שהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז הפקידה בתנאים בחודש מאי, שקובעת כי במתחם ניתן יהיה לעשות שימוש למסחר ולמקם מוקד אחד של מסחר מיוחד בהיקף של 24 אלף מ"ר - שטח שלא ניתן לחלק למספר חנויות - והכוונה היא לאיקאה. מקבוצת לוינשטיין נמסר כי "אין תגובה".