אסיה סיימה בעליות בהובלת שנחאי שטיפסה ב-4%: הניקיי הוסיף 1.8%; ההנג-סנג עלה בכ-1.4%

גלובס tv [לבורסות בעולם] התמ"ג של אוסטרליה התרחב ב-0.1% ברבעון השלישי, פחות מהתחזיות לעלייה של 0.2% ; יצרניות פלדה יפניות מובילות מתכננות להקפיא זמנית את פעילות הכבשנים בשל ירידה חדה בביקושים

המדדים המובילים באסיה נעלו את יום המסחר בעליות שערים, בהובלת מדד שנחאי המשולב ובהמשך לנעילה החיובית אמש בוול סטריט, וכשהם התאוששו באופן חלקי מהירידות החדות שהציגו אתמול.

קרן ההון הריבונית CIC של ממשלת סין הודיעה כי אין בכוונתה להשקיע בבנקים אמריקנים. הקרן מנהלת נכסים בשווי כולל של 200 מיליארד דולר.

ברוקרים ברחבי העולם מצפים כי חודש דצמבר יתאפיין ביציבות יחסית משום שקרנות גידור ומשקיעים מוסדיים מורידים הילוך וסוגרים פוזיציות לקראת סיום השנה הקלנדרית.

בטוקיו, יצרניות הפלדה היפניות, קוב סטיל ניפון סטיל ו-JFE הולדינגס ריכזו עניין לאחר שהודיעו כי הן מתכננות להקפיא זמנית את פעילות הכבשנים בשל ירידה חדה בביקושים, בעיקר מקרב יצרני המכוניות

סידני ננעלה בעליות מתונות בהובלת ענקית הכרייה BHP בילטון ועל רקע פרסום נתוני הצמיחה של הרבעון השלישי שהצביעו על שיעור צמיחה נמוך מהצפוי. התמ"ג של אוסטרליה התרחב בקצב שנתי של 1.9% ברבעון האחרון בהשוואה ל-2.7% ברבעון השני.

שיעור הצמיחה הכלכלית הוא האיטי ביותר מזה שמונה שנים. הבנק המרכזי של אוסטרליה הפחית את הריבית ב-3% מאז תחילת ספטמבר כדי לרסן את האטת הצמיחה. אך אתמול נגיד הבנק המרכזי של אוסטרליה אמר שתמו הפחתות הריבית לעת עתה, אחרי שהפחית את הריבית ב-1% נוסף. הנגיד גלן סטיבנס אמר ש"הפחתות ריבית משמעותיות ביחד עם צעדי ההוצאה עליהם הכריזה הממשלה והיחלשות משמעותית של הדולר האוסטרלי" יתמכו בביקושים בשנה הקרובה.

מדדי מחירי הסחורות בניו זילנד ירדו ב-12.2% מאז שרשמו שיא ביולי. המשך ההיחלשות עשויה לקזז את העלייה שנרשמה לאחרונה לייצוא בשל היחלשות הדולר הניו זילנדי אשר גרמה לגירעון המסחרי לרדת באוקטובר.

מגזר היצוא מהווה 30% מהכלכלה וירידה בו תאט משמעותית את ההתאוששות מהמיתון הנוכחי אשר ניו זילנד סובלת ממנו. הבנק המרכזי של ניו זילנד צפוי לסייע למצב בהמשך השבוע שכן הצפי הוא שיפחית את הריבית ב-1.5%.

מדד ניקיי 225 עלה ב-1.79% ל-8,004 נקודות ; מדד הנג-סנג הוסיף 1.36% ל-13,566 נקודות ; מדד שנחאי המשולב טיפס ב-4% ל-1,965 נקודות ; מדד S&P/ASX 200 עלה ב-0.16% ל-3,533 נקודות

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.4% ל-92.91 ין לדולר והדולר הניו זילנדי מאבד 1.24% ל-0.5261 דולר.

בזירת המאקרו

התמ"ג של אוסטרליה התרחב ב-0.1% ברבעון השלישי, פחות מהתחזיות לעלייה של 0.2%. במונחים שנתיים צמחה הכלכלה האוסטרלית ב-1.9%, בהשוואה ל-2.7% ברבעון השני. כך פרסמה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של אוסטרליה.

מדד מחירי הסחורות של ניו זילנד ירד ב-7.2%- בנובמבר ותאם כמעט את הירידה הגדולה ביותר אי פעם ברמה של 7.4% שנרשמה באוקטובר. מחירי סחורות היצוא של ניו זילנד ירדו ארבעה חודשים ברציפות שכן ההאטה הכלכלית המתפשטת הקטינה את הביקושים הגלובליים.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בינואר עולה ב-1.26%, במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו-יורק ל-47.55 דולר לחבית.

מניות בכותרות

משרד המשפטים האמריקני הוסיף את קרדיט סוויס ו-HSBC לרשימת הבנקים הזרים שנחקרים בחשד כי הם עזרו לאמריקנים עמידים להעלים מס. כך דיווח עיתון ה"ניו יורק טיימס". משרד המשפטים האמריקני החל לחקור את שני הבנקים כבר בספטמבר האחרון, בחשד כי הם איפשרו ללקוחות אמריקנים להפקיד בסניפיהם בחו"ל סכום של 30 מיליארד דולר מבלי להודיע על כך לרשויות האמריקניות.

יצרניות הפלדה היפניות, קוב סטיל , ניפון סטיל ו-JFE הולדינגס מתכננות להקפיא זמנית את פעילות הכבשנים בשל ירידה חדה בביקושים, בעיקר מקרב יצרני המכוניות. יצרניות הפלדה מפסיקים את הפעילות של כבשנים לעתים רחוקות בלבד, מכיוון שהפלדה שנשארת בכבשן עלולה להתקרר ולהקשות על הפעלתו מחדש. עיתון ה"ניקיי" מדווח כי יצרניות הפלדה המובילות לא הפסיקו את פעילות הכבשנים כבר יותר משבע שנים.

ענקית הכרייה BHP בילטון ריכזה עניין לאחר שהתחייבה להשקיע 245 מיליון דולר בהקמה מחדש של פרוייקט הנפט Cossack שמנוהל על ידי וודסייד פטרוליום והממוקם בצפון מערב אוסטרליה.

חברת התעופה קוונטס אישרה כי היא מנהלת משא ומתן להתמזגות עם בריטיש איירוויז .

יצרנית המכוניות הונדה ירדה בחדות בטוקיו לאחר שהודיעה על כווונתה לגנוז את תוכניות להתרחבות בחו"ל. בין התוכניות שבוטלו או נדחו; פרוייקט התרחבות בתורכיה ובניית מפעל שני בהודו.