ישיבת הרשות לחשמל התפוצצה - התעריפים ליצרנים הפרטיים לא אושרו

חלק מהדירקטורים ברשות דורשים להדיח את שפירה מתפקיד היו"ר בטענה לליקויים חמורים בעבודת הרשות

לאחר 12 שעות של דיונים, מליאת הרשות לחשמל התפזרה שלשום (ג') מבלי לאשר את התעריפים החדשים ליצרני החשמל הפרטיים. זאת בהמשך למחלוקות בין היו"ר אמנון שפירה וחלק מהדירקטורים.

כפי שפורסם ב"גלובס", חלק מהדירקטורים ברשות דורשים להדיח את שפירה מתפקיד היו"ר בטענה לליקויים חמורים בעבודת הרשות. הדירקטורים שגרו אמש מכתב לשרי האוצר והתשתיות, וניסו להעלות את הדחת שפירה לסדר היום, אולם הוא סירב לדון בכך.

למרות המחלוקות, שפירה ביקש כבר אתמול להביא את אישור התעריפים החדשים להצבעה במליאת הרשות. אולם הדירקטורים בקשו לערוך מספר תיקונים אחרונים בתעריפים ולקיים הצבעה טלפונית בהמשך. בתגובה האשים אותם שפירה כי מדובר בניסיון מכוון לעכב את קביעת התעריפים על מנת לערער את מעמדו, והישיבה תפוצצה.

לנוכח המחלוקות בין שפירה לדירקטורים, עדיין לא ברור מתי תתכנס שוב מליאת הרשות על מנת לאשר את התעריפים החדשים. היחסים בין שפירה למשרד התשתיות ולחלק מחברי הרשות מתוחים מזה תקופה ארוכה וזאת על רקע העיכוב בהשלמת הרגולציה ליצרנים הפרטיים והתנגדות הרשות לחלק מתוכנית החירום למשק החשמל.

שלושה מהדירקטורים ברשות, בהם נציגת משרד התשתיות ושני הדירקטורים מטעם הציבור, תומכים לפי שעה בהעברת שפירה מתפקידו ואולם נציג האוצר התנגד לכך ומנע אמש את העלאת הנושא לדיון.