מנכ"ל אמריס לוי קושניר מתפטר מתפקידו על רקע מאבק השליטה בחברה

ברקע: חברת מטיס קפיטל, הנמצאת בשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל, מבצעת בימים אלה השתלטות עוינת על חברת הבת-פטרו-גרופ ; מטיס קפיטל מחזיקה כעת ב-62% מהאג"ח של אמריס וב-12% ממניות פטרו גרופ ישירות

מנכ"ל, יו"ר ומבעלי השליטה לשעבר בחברת אמריס מתכוון להודיע היום על התפטרותו מהחברה - כך נודע ל"גלובס".

ברקע נציין שחברת מטיס קפיטל , הנמצאת בשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל מבצעת בימים אילו השתלטות עוינת על חברת הבת-פטרו-גרופ . מטיס קפיטל מחזיקה כעת ב-62% מהאג"ח של אמריס, ב-12% ממניות פטרו גרופ ישירות וכן קיים שעבוד נוסף של מניות פטרו-גרופ כנגד הלוואה בהיקף של 13.2% ממניות פטרו-גרופ.

ההשתלטות על פטרו-גרופ תתאפשר בעיקר באמצעות האחזקה באג"ח של אמריס אגח א , שהביטחונות שלה הן 48% ממניות פטרו-גרופ. כלומר, מטיס קפיטל יכולה להגיע לאחזקה של 55% ממניות פטרו-גרופ.

ביום שלישי, בעוד יומיים תתקיים אסיפת אג"ח של חברת אמריס, בה תועלה על ידי מרבית מחזיקי האג"ח - נציגי חברת מטיס קפיטל הצעה לבצע המרה של האג"ח של אמריס למניות של פטרו-גרופ.

ממקורבים לחברה נמסר כי "לוי קושניר מצא עצמו כדירקטור יחיד וממלא מקום בעל כורחו לאחר סכסוך שהתפתח על בעלות החברה בין ויליגר לגאידמק. גם קושניר נמצא בסכסוך עם גאידמק על רקע אי מימוש אופציית PUT שגאידמק לא שילם מאז יוני 2007.

החברה עומדת בפני החלטות קשות לרבות נסיון השתלטות על חברת הבת פטרו-גרופ על ידי מטיס קפיטל. לאור המצב התפטר לוי קושניר אך לא לפני שקרא לכינוס בעלי המניות בשבוע הבא כדי לבחור דירקטוריון והנהלה".

גם משפחת ויליגר מצאה עצמה בעל כורחה מחזיקה במניות אמריס לאחר מימוש שעבוד 75% מהמניות בגין אי פרעון הלוואה לארקדי גאידמק שלא עמד בתשלומה. בעלי השליטה בחברה היום ארקדי גאידמק ומשפחת ויליגר.

אמריס תתקשה לשלם את החוב למחזיקי האג"ח שלה, שעומד על יותר מ-150 מיליון שקל. ביום שלישי שעבר פרסמה החברה, באיחור, את תוצאותיה לסיכום הרבעון השלישי, בתוספת הערת "עסק חי". לאמריס גירעון בהון העצמי בסך 27.3 מיליון דולר, וחובות שעולים על 200 מיליון דולר.