HOT נגד רשות השידור: "מטעה את הציבור במטרה לגבות את האגרה"

HOT מתייחסת למכתב ששלחה רשות השידור, בו נכתב כי על לקוחות הכבלים והלוויין להסדיר את תשלום האגרה - למרות שהחוק בנושא טרם נחקק

חברצ HOT יוצאת למאבק ברשות השידור, וטוענת כי רשות השידור מטעה את הציבור בניסיון להעמיק את גביית אגרת הטלוויזיה, זאת תוך הטלת אימה ושימוש במידע מטעה וחסר כל יסוד מול קהל לקוחותיה של HOT - כך נודע ל"גלובס". דבריה של HOT נסמכים על הודעה שפרסמה רשות השידור לקהל לקוחות הכבלים והלוויין, ובה היא מתריעה כי על לקוחות הכבלים והלוויין להסדיר את חובם באגרת הטלוויזיה מאז שנת 2005.

במכתב ששלחה אורית גדרון-חריט, היועצת המשפטית של HOT, למנהל אגף הגבייה ברשות השידור, אברהם כ"ץ, ושהגיע לידי "גלובס" היא דורשת כי רשות השידור תוציא בתוך מכתב תיקון לכל נמעני המכתב הראשוני המבהיר כי הליכי החקיקה מצויים בשלבים ראשוניים, וכי ספק רב אם בכלל יבשילו לכדי דבר חוק מחייב.

דברים אלה כאמור מתייחסים לדברים אותם כתבה רשות השידור ללקוחות הכבלים והלוויין כבר במהלך חודש נובמבר. במכתב שנשלח מהרשות נכתב: "אם אתם מנויים על שירותי חברות הכבלים או חברת הלוויין, זה הזמן להסדיר את חובכם באגרת הטלוויזיה. בקרוב, עם סיום תהליך החקיקה יהיה על חברות הכבלים והלוויין למסור לרשות השידור את רשימת המנויים שלהם, אז נדע שאתם מחזיקים במקלט טלוויזיה עליו לא הודעתם לרשות וכי השתמטתם מתשלום האגרה כחוק".

במכתבה של גדרון-חריט נכתב כי "כידוע לכם היטב, הצעת החוק המציעה כי המשדרים הרב ערוציים יעבירו רשימות מנויים לרשות השידור, מצויה בשלבי חקיקה ראשוניים בלבד, ויוזכר כי הכנסת הנוכחית עומדת לסיים את ימיה. הסיכוי לקבלתה בסופו של דבר הוא קטן, שכן יש בהצעה פגיעה קשה בזכויות יסוד חוקתיות, ללא הצדקה. לפיכך, יש במכתב הטעיה מהותית של הציבור, בניסיון להעמיק את גביית אגרת הטלוויזיה תוך הטלת אימה ושימוש במידע מטעה וחסר כל יסוד. הכל, תוך פגיעה בשמה הטוב של HOT ועידודן של פניות אליה בנושא".

גורם בכיר ב-HOT אישר היום את דבר שליחת המכתב ואמר כי, "חברת הכבלים תעמוד על הרגליים האחוריות שלה ולא תעביר את רשימת המנויים שלה לרשות השידור. החברה לא תיתן ידה למניפולציה שעורכת רשות השידור, שאיננה מסוגלת לאכוף בכוחות לגיטימיים משל עצמה את התשלום שמגיע לה".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אכן הגיעה פנייה שכזו מהלשכה המשפטית של HOT. הדברים נבדקים ותשובה תימסר ישירות לפונים ולא באמצעות העיתון".