לקטר ההיי-טק אין קרונות: הציון ממוצע לתלמידי חטיבת הביניים במבחני המתמטיקה הארציים: "נכשל", 44.1 נק'

(עדכון) - רבע מהתלמידים קיבלו פחות מ-25 נק' מ-100 ; 75% מתלמידי כיתות ח' קיבלו פחות מ-65 נק' ; מוקדם יותר היום התפרמו תוצאות מבחני הטִימְס, לפיהם הידרדרה ישראל במתמטיקה חמישה שלבים למקום ה-24 מבין 49 מדינות

הרעה משמעותית בהישגים בבחינות המיצ"ב לחטיבות הביניים: 75% מתלמידי כיתות ח' בישראל קיבלו פחות מ-65 נקודות במבחני המתמטיקה הארציים, ורבע מהם קיבלו פחות מ-25 נקודות מתוך 100. ממוצע תוצאות התלמידים עומד על 44.1 נקודות - נכשל.

עוד מנתוני משרד החינוך שמתפרסמים הערב (ג'),עולה כי קיימים פערים משמעותיים בין תלמידים שבאים מרקע כלכלי-חברתי שונה. פער גדול נרשם גם בהישגי התלמידים דוברי העברית לעומת דוברי הערבית - בכל המבחנים והמקצועות.

במבחן מדע וטכנולוגיה לכיתות ח' עומד הממוצע על 56.5 נקודות, ולכיתות ה' הממוצע הוא 59.2. באנגלית, הממוצע בכיתות ה' עומד על 73.8 - לעומת 58.4 בכיתות ח'. במבחן בשפת האם, הממוצע בכיתות ב' עומד על 79.7, בכיתות ה' 78.4, ובכיתה ח' 67.9.

שרת החינוך, יולי תמיר, התייחסה לתוצאות במסיבת עיתונאים הערב, ואמרה כי "בחטיבות הביניים הציונים מראים על משבר גדול. אני אומרת מזה זמן רב - חייבים רפורמה בחטיבות הביניים, אחרת לא נוכל להחזיר את המערכת למקום ראוי".

על-פי מבחני הטִימְס שנערכים אחת ל-4 שנים ב-49 מדינות בעולם, התלמיד הישראלי מדורג במקום ה-24 ביכולות במתמטיקה, ובמקום ה-25 בידע במדעים.

במתמטיקה ישראל הידרדרה 5 שלבים, ובמדעים שני מקומות בלבד. במבחן הטימס הקודם שנערך לפני 4 שנים ב-2003, דווקא אז חל שיפור בהישגים הישראליים.

הפרופסור מיכל בלר, יושבת ראש הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך, מנסה להסביר מה נשתנה: "מסתבר שהמשרד בשנת 2003 ערך פרוייקט מיוחד של הכנת 400 כיתות למבחן, מה שכנראה הביא לעלייה בציונים. ועדת ההיגוי חשבה שזאת לא דרך נכונה לפעול לגבי מבחנים מהסוג הזה".