ענבל גבריאלי כותבת לבנימין נתניהו: "אשר יגורת בא לך!"

"ביבי נלחץ מהסקרים שערכו בליכוד ושמצביעים על אובדן של 3-5 מנדטים במקרה שמשה פייגלין יהיה מועמד מטעם הליכוד לכנסת"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

"בשעת לילה מאוחרת, כשהתוצאות בידיו, פצח ביבי בקמפיין הבחירות של הליכוד כשהוא מנסה לתקן את תוצאות השיגעון שאפף אותו לקראת הפריימריז", כך כותבת היום באתר חדשות ערוץ 2 חברת הכנסת לשעבר ענבל גבריאלי.

"אין לנו רשימה מצוינת, אלא מושלמת", אמר בפגישה סגורה (כן, כולנו בטוחים שהאמנת שאמירתך לא תודלף תוך כחצי דקה אל אוזנינו). לו הייתה זו פגישה סגורה הרמטית, ספק רב אם אלה היו מילותיו לגבי הנבחרת שבחרו אתמול מתפקדי הליכוד.

"מנהיג הוא בין היתר מי שיודע מה לעשות ומה לומר ובעיקר מתי, אך לא פחות מכך מי שגם יודע מתי אין לעשות - ובעיקר מתי לשתוק. ביבי נלחץ מהסקרים שערכו בליכוד ושמצביעים על אובדן של 3-5 מנדטים במקרה שמשה פייגלין יהיה מועמד מטעם הליכוד לכנסת, ונכנס ללחץ", מוסיפה גבריאלי.

"ביבי, אשר יגורת בא לך! דחית את אפי איתם, אולי בשל זקנו והכיפה על ראשו, וכך קיבלת מה שבוודאי בעיניך גרוע בהרבה. לא רצית את פייגלין ברשימה, אך אתה לבדך הבאת לבחירתו במקום ריאלי ברשימה", מאשימה גבריאלי. "ההתנגדות וניסיונות ההוקעה של פייגלין עבדו לרעתך פעמיים, פעם אחת כאשר פייגלין זכה לתמיכת יריביך במפלגה וביניהם השלוחות הליכודיות של קדימה, קרי אנשי שרון שלא עשו את המעבר לקדימה באופן רשמי ופעם שנייה כאשר באמירותיך יצרת מוטיבציה ונחישות יתר בקרב תומכי פייגלין, שגם ככה התייצבותם בקלפיות היא מהגבוהות יותר".

"חבל שיועציך לא הזכירו לך", מוסיפה חברת הכנסת לשעבר, "שלאחר היוודע התוצאות תצטרך להלל ולשבח את הרשימה הנבחרת ולומר, כפי שאכן אמרת אתמול בשעות הלילה המאוחרות. בטרם עלו כל נבחרי הרשימה וישבו על מקומם על הבמה, דמיינתי את משה פייגלין כמי שיבלוט בחריגותו הימנית, כתם שחור וזר שהשתחל כגייס חמישי, המטריד ומערער את שלוותו של ביבי ובעיקר את הסקרים המחמיאים. לצערו של ביבי, התבדיתי".

"ביבי יקירי" פונה גבריאלי אל יו"ר הליכוד, "ברשימה המורכבת מסמני הימין המובהקים של הליכוד, להם כבר יש ניסיון בהעדפת האידיאולוגיה על פני ציות למרות ראש התנועה. פייגלין - שלו נעשתה דמוניזציה המגיעה לכדי "עבריינות פוליטית", הוא ממש לא הצרה הגדולה שלך".

לצד העניין הגדול שעוררה התמודדותו של פייגלין, ייצרו הפריימריז בליכוד עוד כמה עניינים לסדר שצריך לפחות להזכירם:

"בסוף נאומו אמר נתניהו כי מרגע זה והלאה אנו משלבים ידיים והולכים יחד בשילוב זרועות להחזיר גאווה וביטחון לישראל. ביבי, אל תשכח לשלב בידיך גם את ידו של הנבחר במקום ה-20, משה פייגלין. העובדה שהוא נבחר במקום גבולי מבחינת הסקרים יכולה להבטיח התגייסות של אנשיו, שאינם מצביעי ליכוד באופן מסורתי, וכך תעלה התועלת על הנזק".