הסטארט-אפ של איציק זוהר: השתתפות בהגרלות מפעל הפיס תוך כדי נסיעה במונית באמצעות "מונה חכם"

חברת מוני-טקס שאליה חבר כדורגלן העבר מפתחת מונים חכמים למוניות, ונמצאת במגעים עם מפעל הפיס כדי שיאפשר לה להציע לנוסעים להשתתף בהגרלות הצ'אנס והלוטו בזמן הנסיעה

חברת סטארט-אפ שאליה חבר כדורגלן העבר איציק זוהר (38), מקדמת יוזמה לפיה ניתן יהיה להשתתף בהגרלות של מפעל הפיס באמצעות המונה במוניות. כך נודע ל"גלובס".

החברה שנקראת מוני-טקס ונמצאת בבעלות שמוליק ג'רבי והקטור קונסטנטה, מפתחת מונים מתקדמים למוניות המאפשרים בין היתר לשלם על הנסיעה בכרטיס אשראי. כחלק מהפיתוח, קיבלו החברה וזוהר את הסכמת מפעל הפיס לנסות לרתום את המונים גם לטובת הימורים תוך כדי הנסיעה. על פי המודל, נוסעים במונית יוכלו לשלוח טופס לוטו או צ'אנס באמצעות המונה. זאת על מנת לחסוך להם את ההגעה לדוכני מפעל הפיס. מוני-טקס וזוהר אמורים לקבל עמלה על כל עסקה, שתהיה זהה לזאת של בעלי 3,000 הדוכנים של הפיס - 8%. נהגי המוניות יקבלו ממוני-טקס עמלה נמוכה יותר על כל עסקה.

כרגע לא ידוע האם ישנן חברות נוספות בעולם שמספקות שירות דומה, על אף שעל-פי פרסומים שונים ישנן מספר חברות שמאפשרות להמר און-ליין על הגרלות בקזינו תוך כדי נסיעה במונית. זאת בניגוד ליוזמה של מוני-טקס וזוהר לפיה לא יתאפשר הימור על הגרלה בזמן אמת, אלא שליחת טופס השתתפות כמו בתחנה רגילה.

בשלב זה עתיד היוזמה עדיין לא ברור, משום שהמונים אמורים לדמות את דף הבית של מפעל הפיס, שדרכו יערך ההימור, אולם בפועל המונים עצמם קטנים יותר. עם זאת גורמים המקורבים למוני-טקס טוענים שהחברה נמצאת כבר בשלב מתקדם של פתרון לסוגיה.

מאז פרש ממשחק פעיל בשנת 2005, מנסה זוהר את כוחו במספר תחומים. מעבר להיות פרשן בערוץ הספורט, הוא שימש בשנים האחרונות כפרזנטור של מספר חברות - ביניהן חברות קוסמטיקה וחברת רהיטים. כמו כן הוא שותף של איש העסקים וסוכן השחקנים פיני זהבי באתר סקאוטינג.

מדוברות מפעל הפיס נמסר בתגובה: "אנחנו מקבלים עשרות הצעות עסקיות מדי שנה ואיננו נוהגים לדון בהן מעל דפי העיתון".

איציק זוהר סירב להגיב לידיעה.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט