פנסוניק תרכוש כ-70% ממניות סאניו תמורת 6.38 מיליארד דולר; מתוכם 2.7 מיליארד דולר לגולדמן זאקס

פנסוניק תהפוך לבעלת השליטה בסאניו, שמוחזקת חלקית על ידי גולדמן זאקס, דאיווה וסימונטומו מיטסואי ; העסקה משקפת לסאניו שווי של כ-800 מיליארד ין

יצרנית מוצרי האלקטרוניקה פנסוניק הגיעה היום (ה') להסכם עם עם סאניו לפיו היא תרכוש כ-70% ממניות החברה תמורת סכום של כ-6.38 מיליארד דולר. כך מדווח עיתון ה"ניקיי".

פנסוניק תשלם לשלוש חברות פיננסיות המחזיקות כעת בסאניו, 131 ין (1.49 דולר) למניה, וסכום כולל של 560 מיליארד ין (6.38 מיליארד דולר). מדובר בעסקה הגדולה ביותר אי פעם בתעשיית האלקטרוניקה הצרכנית של יפן

פנסוניק תהפוך לבעלת השליטה בסאניו, שמוחזקת חלקית על ידי גולדמן זאקס , דאיווה וסימונטומו מיטסואי . העיסקה משקפת לסאניו שווי של כ-800 מיליארד ין.

פנסוניק, היצרנית הגדולה עולם של מוצרי אלקטרוניקה לצריכה, תשלם לגולדמן זאקס, שדיווחה השבוע על הפסד רבעוני, 233.9 מיליארד ין, כ-2.7 מיליארד דולר, או 131 ין למניה, ין בודד מעל הצעת הרכש הקודמת, אותה דחתה גולדמן ב-4 בדצמבר.

ב-2006, שלושת המוסדות הפיננסיים רכשו מניות בכורה של סניו, שהיתה נתונה בקשיים פיננסיים, בהיקף כ-300 מיליארד ין, אותן ניתן להמיר למניות רגילות ב-70 ין למניה. לפי דיווחים, פנסוניק תגיש בפברואר הצעת רכש למניותיה של סניו, המוחזקות ע"י משקיעים פרטיים, ותבקש להפוך אותה לחברה בת שלה עד סוף מארס.

ההסכם סולל את הדרך לעסקת המיזוג הגדולה ביותר בתולדות יפן במגזר האלקטרוניקה לצריכה, ויהפוך את פנסוניק ליצרנית הגדולה בעולם של סוללות הניתנות לטעינה מחדש.