מה שהיה חסר לפישר: המדד המשולב של בנק ישראל ירד בנובמבר ב-0.4% - השיעור החד ביותר מאז תחילת 2003

זהו החודש השישי ברציפות שבו יורד המדד ; לפי מחלקת המחקר של בנק ישראל, מדד זה משקף ירידה של 0.5% במגמת הצמיחה ארוכת הטווח

המדד המשולב למצב המשק ירד ב-0.4% בחודש נובמבר, כך דיווח היום (ה') בנק ישראל. מדובר בשיעור ירידה דומה לזה שנרשם בפברואר 2003. לפי מחלקת המחקר של בנק ישראל, מדד זה משקף ירידה של 0.5% במגמת הצמיחה ארוכת הטווח. נזכיר כי מגמת הצמיחה משקפת את התפתחותם של רכיבי המדד במשך 3.5 שנים.

הירידה במדד בחודשים האחרונים מעידה על המשך ההאטה במשק, שתחילתה עוד משלהי הרבעון השני של השנה. המדד החודש הושפע בעיקר מירידה במדד הפדיון במסחר והשירותים מחד, ומעלייה במדד הייצור התעשייתי, ייצוא הסחורות השירותים וייבוא הסחורות מאידך.

אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי עלה באוקטובר בשיעור של 1.9%, לאחר ירידה של 6.5% בחודש ספטמבר. מדד הפדיון של המסחר והשירותים ירד באוקטובר בשיעור של 2.1%, לאחר עלייה של 1.4% בספטמבר.

מדד ייצוא השירותים עלה בנובמבר בשיעור של 5.9% לאחר ירידה של 8.2% באוקטובר. במדד ייצוא הסחורות נרשמה עלייה של 4.6% בנובמבר לאחר ירידה של 5.6% באוקטובר. מדד הייבוא עלה בנובמבר בשיעור של 2.6%, בהמשך לעלייה של 2.5% באוקטובר.