הבינלאומי הנפקות גייס 76.2 מיליון שקל בכתבי התחייבות נדחים ממשקיעים מוסדיים

מדובר בהרחבת הסדרות הסחירות ד' ו-ה' בהנפקה פרטית ; מחירי ההנפקה משקפים תשואה שנתית בניכיון של 11.91% ו-14.72% לפדיון

חברת ההנפקות של הבנק הבינלאומי דיווחה לבורסה כי השלימה הנפקה פרטית של כתבי התחייבות נדחים שנערכה אתמול (א') שהיקפה 76.2 מיליון שקל בסך הכל. ההנפקה, לגופים מוסדיים, בוצעה באמצעות הרחבת הסדרות הסחירות ד' (20 מיליון שקל) ו-ה' (היתר).

כתבי התחייבות נסחרים בדומה ניירות-ערך הדומים לאגרות חוב - אותם מגייסים בנקים באישור המפקח על הבנקים. הון שמגייסים הבנקים באמצעות כתבי התחייבות נדחים נחשב לצורך חישוב יחס הלימות ההון כהון משני, והוא מוגבל לכך שרק מחציתו משמשת לצורך חישוב הונו העצמי של הבנק כדי לעמות ביחס הלימות הון. הזכויות בכתבי התחייבויות נדחים משניים לתביעותיהם של כל הנושים האחרים של הבנק, פרט לנושים בעלי זכויות דומות. אג"ח בנקאיות, לעומת זאת, מייצגים חוב בכיר הנחשבות בהיקפן המלא לצורך חישוב עמידת הבנק בתנאים של הלימות ההון.

הבינלאומי הנפקות דיווח, כי שערה של הסדרה ד' בהנפקה נקבע על 96.06 שקל עבור ערך נקוב של 100 שקל ובסדרה ה' נקבע השער על 91.48 שקל - מה שמשקף להם תשואה בניכיון של 11.91% ו-14.72% לפדיון, בהתאמה. זאת, למרות שממוצע התשואה בהנפקות הקודמות בסדות אלו היה נמוך יותר - 4.21% לסדרה ד' ו-2.25% לסדרה ה', מה שמעלה את ממוצע התשואות המעודכן ל-4.84% ול-3.73% לשנה.