קו - אופ ישראל מגיבה למגה בול: מוזילה את הבשר והירקות ב-50%

מנכ"ל קו-אופ ישראל, רמי מנדל: "אני רואה את ההתעוררות של שופרסל ורבוע כחול - וחייב להילחם על מקומי בשוק"

מלחמת מחירים חדשה בין רשתות השיווק, נכון לעכשיו בקנה מידה קטן יחסית: רשת קו-אופ ישראל, בעלת המותג "סופר זול", הכריזה על מבצע לשלושה ימים, במסגרתו תוזיל מוצרי בשר, ירקות ופירות, בכ-50% - מותנה בקנייה של 150 שקל לפחות. לדברי רמי מנדל, מנכ"ל הרשת, עלות סבסוד המבצע עומדת על כמיליון שקל.

מנדל ל"גלובס": "אני רואה את ההתעוררות של שופרסל ורבוע כחול בזמן האחרון, השקת הרשת 'מגה בול' והפרסומים הרבים שלהם בעיתונות, ואני חייב להילחם על מקומי בענף". בהתייחסו לתגובה של רשת רמי לוי, שהורידה את מחירי המוצרים שבמבצע לרמת מחירי המבצע של קו-אופ ישראל, אמר מנדל: "לא מדובר בקרב נקודתי נגד רשת זו או אחרת, אני מאותת לכל הרשתות שאצלי יהיה זול יותר. הספקים כמובן לא אוהבים את המבצע הזה ואת מה שיבוא אולי בעקבותיו, אבל הם גם לא אהבו שמכרנו קולה בשקל - ואנחנו עדיין מוכרים קולה".

כאמור, שופרסל ורבוע כחול - שהשיקה השבוע את רשת 'מגה בול' - עדיין לא הגיבו למבצע של קו-אופ ישראל, אולם רמי לוי, שמנהל בשנים האחרונות קרב מחירים יומיומי עם קו-אופ ישראל, החליט להוזיל את המחירים לאותם המוצרים שבמבצע של קו-אופ ישראל, בכל סניפי רמי לוי. לוי: "אני תמיד אהיה יותר זול מ'מיסטר זול'. אם מישהו ימצא שסל קנייה ב'מיסטר זול' יהיה זול יותר מאותו סל באחד מסניפי רמי לוי - אתן לו אותו בחינם".

כזכור, השבוע הושקה רשמית רשת ה"הבי דיסקאונט" החדשה של רבוע כחול, מגה בול, הכוללת 35 סניפים, שמחליפים 18 סניפים של מגה ו-18 סניפים של שפע שוק במרכזי אוכלוסייה חילוניים.

רבוע כחול תציע במגה בול סל מוצרים קבוע הכולל 30 פריטים כאשר רכישה של 15 פריטים ומעלה מהסל מזכה בהנחה נוספת של 15%. לפי מנכ"ל רבוע כחול, זאב וורבמרנד, גם המחיר של כל רכיב בסל הוא קבוע וזול יותר מהמתחרים.

בינתיים, הצרכנים הם המרוויחים הגדולים ממלחמת המחירים החדשה. כך למשל, נמכר במיסטר זול עוף טרי ב-11.95 שקל, כרעיים ב-16.90, בשר טחון ב-19.80 שקל ועוד. רמי לוי בתגובה, הוריד את מחיר העוף ל-6.99 שקל, ואת מחיר הכרעיים ל-9.80 שקל - ללא התניה בסכום מינימאלי לקנייה.

דובר שופרסל מסר בתגובה: "שופרסל דיל הוכיחה במשך חמש שנים כי היא הזולה ביותר בישראל פר סל קניות ותמשיך לעשות זאת בשנים הקרובות ולהוביל את השוק".