בתגובה לדו"ח המלאים: הנפט ננעל בצניחה של 9.3% על 35.3 דולר לחבית

הצניחה במחיר באה לאחר שמלאי הנפט בקאשינג (Cushing) אוקלהומה, נקודת איסוף ושילוח מרכזית למלאי הנפט, רשם בשבוע החולף שיא במלאים של כ-28.7 מיליון חביות ; מלאי הנפט הגולמי ירדו ב-3.1 מיליון חביות ל-318.2 מיליון חביות, לעומת הצפי בשוק שדיבר דווקא על עלייה של 500 אלף חביות נפט

מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש פברואר, ננעל בבורסת הסחורות של ניו יורק, בצניחה של 9.3% על 35.3 דולר לחבית, על רקע פרסום דו"ח המלאים השבועי בארה"ב.

מחירה של חבית נפט ירד היום ב-3.63 דולר וב-76% ממחיר השיא שקבע ביולי השנה (147 דולר לבית). זאת לאחר שדו"ח המלאים שפורסם היום הראה כי מלאי הנפט בקאשינג (Cushing) אוקלהומה, נקודת איסוף ושילוח מרכזית לנפט, רשם בשבוע החולף שיא במלאים של כ-28.7 מיליון חביות, רמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2004. זאת למרות שסך מלאי הנפט ירד.

מרכיבי דו"ח המלאים - סך מלאי הנפט הגולמי ירדו ב-3.1 מיליון חביות ל-318.2 מיליון חביות, לעומת הצפי בשוק שדיבר דווקא על עלייה של 500 אלף חביות נפט.

אספקת הבנזין עלתה בשבוע החולף, כשנוספו 3.3 מיליון חביות בנזין, ל-207.3 מיליון חביות, לעומת הצפי לתוספת של 750 אלף חביות בנזין בלבד.

בתגובה לדו"ח המלאים, צונחים החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר, ב-3.8% ל-37.49 דולר לחבית, בבורסת הסחורות בניו-יורק. מוקדם יותר היום, מחירם נסחרו בצניחה של 6% אל מתחת 37 דולר לחבית.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בפברואר ננעלו בצניחה של 9.3% ל-35.35 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו-יורק. [לאתר חוזים עתידיים]

ברקע, רוסיה, איראן ומדינות נוספות המחזיקות בעתודות גז טבעי, הסכימו היום לתאם תחזיות, השקעות וקשרים עם צרכנים, כדי לשמור על האינטרסים שלהם לנוכח התנודתיות במחירי האנרגיה.

15 יצואניות הגז הטבעי הגדולות בעולם חתמו היום על צ'רטר והחליטו למקם את משרדיו הראשיים של הארגון החדש בדוחא, קטאר - המרכז העולמי של משלוחי גז טבעי. הארגון החדש ייאלץ להתמודד עם שוק בו 70% מהגז עדיין מועבר לצרכנים מקומיים באמצעות צינורות, ואשר מתנהל ללא מחיר גלובלי בשוקי הסחורות.

מחיר הגז טבעי נסחר כעת בירידות בבורסת הסחורות של שיקגו. אתמול נסחר הגז במחיר של 5.294 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות.

שלא כמו הנפט, שנהנה משקיפות ומחיר גלובלי, הגז נמכר לגופים מקומיים, לרוב באמצעות חוזים פרטיים וארוכי טווח, ולכן לא קיימת שקיפות באשר למחירו. היכן שכן מתקיים מסחר בגז, הוא משקף שינויים באספקה ובביקוש המקומיים.