ביהמ"ש העליון בניו יורק: דונלד טראמפ אינו צריך לקבל מסאני קאהן פיצוי על הפרויקט בצומת עלית

טראמפ טען כי חברת קרסנט הייטס השתמשה בשמו כדי למכור את המגרש לאזורים במקום להקים פרויקט נדל"ני

כשלו מאמציו של איל הנדל"ן דונלד טראמפ לתבוע את סאני קאהן על השימוש בשמו בפרויקט מגרש עלית ברמת גן. בית המשפט העליון בניו יורק דחה אמש את התביעה וחייב את טראמפ להחזיר את עלויות המשפט.

במאי האחרון הגיש טראמפ תביעה נגד חברת מגורי היוקרה קרסנט הייטס שבבעלות קאהן. טראמפ טען כי זו השתמשה בשמו בפרויקט מגרש עלית ברמת גן כדי להשביח את המגרש ולהעלות את ערכו ואז מכרה אותו במקום לבנות עליו. בתביעה שהגיש טראמפ לבית המשפט במנהטן הוא דרש לקבל את חלקו. טראמפ טען כי חברת קרסנט הייטס קיבלה את הזיכיון להשתמש בשם טראמפ פלאזה למגדל המגורים והמשרדים בן 70 קומות שתכננה לבנות במתחם עלית, בין הרחובות ארלוזורב וז'בוטינסקי ברמת גן.

לפי הסיכום, אותו ציין טראמפ בתביעתו, הוא היה אמור לקבל נתח של 25% על כל דירה שנמכרה בפרויקט, בנוסף לתמלוגים על מה שעתיד היה להיות המגדל הגבוה ביותר בישראל.

אבל בתביעתו הוא טען כי לאחר שקידם את הפרויקט ללא לאות, קרסנט הייטס "סידרה אותו" בכך שמכרה את הקרקע, עליה שילמה 44 מיליון דולר, ליזם אחר, קבוצת אזורים של שעיה בוימלגרין, תמורת 80 מיליון דולר, כלומר, ברווח של 36 מיליון דולר.

בית המשפט קיבל את עמדת קרסנט הייטס אשר טענה כי אין כל עילה לתביעה וכי התביעה הינה ניסיון לקבל רווחים שלא היתה להם כל סיבה. עוד נקבע שמההסכם לא השתמעה דרישה מקרסנט לבנות את הפרויקט ולא השתמעה מניעה ממנה למכור את הקרקע לצד שלישי.

בנוסף נקבע כי קרסנט לא הפרה את החוזה וכי טראמפ לא יכול היה לתבוע רווחים על מכירת הקרקע. עוד נקבע כי לא היה מקום לפרש את התחייבויות קרסנט בחוזה כהתחייבות לבנות את הפרויקט. לבסוף חייב בית המשפט את טראמפ בעלויות משפט שייקבעו בהמשך.

נציג קרסנט הייטס בישראל, אברהם סעדה, אמר כי החברה שבעת רצון מתמיכת בית המשפט בעמדת קרסנט הייטס שלא להיכנע לניסיונות סרק להוצאת בספים בתואנות שווא.