הדולר נסחר ביציבות ביחס לאירו סביב רמת ה-1.4008 ד'

מסחר דליל בזירת המט"ח הגלובלית עקב חופשת חג המולד אשר בעקבותיה יהיו סגורים היום שוקי אירופה וארה"ב ; TRIFX: "הין נסוג כנגד המטבעות העיקריים עם הירידה בתנודתיות"

בזירת המט"ח הגלובלית נרשמות תנועות קלות ביותר במסחר בדולר וזאת על רקע מסחר דליל ביותר עקב חופשת חג המולד, בעקבותיה יהיו סגורים היום שוקי אירופה וארה"ב.

נציין כי היקפי המסחר הנמוכים המאפיינים את המסחר בחג, הם אלו אשר הביאו בין היתר לירידה משמעותית בתנודתיות של השווקים הפיננסים, דבר אשר בא לידי ביטוי בירידה של מדד התנודתיות VIX בחודש האחרון.

אתמול התאפיין המסחר העולמי במט"ח בשינויים קלים בתנועת המטבעות, הצמד אירו/דולר התכנס מתחת לרמת ה-1.40 דולר והליש"ט/דולר התקרב ל-1.4650 דולר. לעומת זאת האירו/ליש"ט המשיך להיסחר סמוך לשיאי כל הזמנים (מאז הושק האירו ב-1999), וזאת כאשר הליש"ט ממשיכה לצנוח ביחס לאירו. אתמול נחסר הבמטבע האנגלי סביב רמת ה- 95.7 ליש"ט לאירו ואף נגע ברמת ה-96.52 ליש"ט, וזאץ כאשר נתוני התמ"ג אשר פורסמו השבוע אישרו כי בריטניה נכנסה למיתון בפעם הראשונה מאז 1990-1991.

נזכיר כי הבנק המרכזי של אנגליה כבר הפחית את הריבית ל-2%, הרמה הנמוכה ביותר מאז 1951, אך כעת גוברות ההערכות כי יו"ר הבנק, מרווין קינג, יורה בינואר על הפחתה נוספת בשיעור של 0.5%.

בזירת ארה"ב פורסמו גם אמש נתוני מאקרו מדאיגים לגבי מצבו של המשק האמריקני, אשר הצביעו על עלייה בהיקף מספר דורשי העבודה הראשוניים, אשר טיפסו ל-586 אלף לעומת 556 אלף, מוקדם יותר פורסם כי ההכנסה הפרטית בארה"ב ירדה בנובמבר ב-0.2%. שני נתונים אלו מדגישים למעשה את אחת הסיבות העיקריות לכך שהצריכה בארה"ב ירדה באופן עקבי בשנה החולפת.

האירו נסחר סביב רמת ב-1.4008 דולר * הליש"ט נחסרת סביב רמת ה-1.4715 דולר * הדולר נסחר ביציבות ביחס לין סביב רמת ה-90.42 ין * הדולר מתחזק מול מקבילו הקנדי ב-0.27% ל-1.2164 דולר קנדי * הדולר הניו-זילנדי נחלש קלות ב-0.07% ל-0.5746 דולר אמריקני * הדולר האוסטרלי נסחר סביב רמת ה-0.6893 דולר אמריקני

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המט"ח]

TRIFX: הין נסוג כנגד המטבעות העיקריים עם הירידה בתנודתיות

הירידה המשמעותית בתנודתיות של השווקים הפיננסיים המנוע העיקרי לעליות האחרונות של הין, ומשזו נעלמה נעלמו גם העליות בין. זה לבטח מנחם את הבנק המרכזי של יפן, שכן הייסוף של המטבע פגע מאוד בכלכלה היפנית.

אך עם זאת נציין כי אין בכך בכדי לקבוע כי יפן לא תנסה להתערב בשוקי המט"ח שכן הין נותר גבוה מאוד. למעשה, התקופה הקרובה עשויה להיות תקופה טובה להתערבות פיסית של המדינה להחלשת המטבע. הכלכלה היפנית נכנסה למיתון ברבעון השני והשלישי של 2008 והנתונים הקרובים צפויים להצביע על כך שהמיתון נמשך גם ברבעון הרביעי.