ברק: "הפעולה תימשך ככל שיידרש - צפוי המשך של הירי הזה בהיקפים גדולים ולאורך זמן"

שר הבטחון: "הגיע הזמן לפעול; לא ניתן לטרור לפגוע בחיילנו - נעשה מה שצריך" ; "עת לרגיעה ועת ללחימה, ועכשיו הגיע הזמן ללחימה" ; "צפוי המשך של הירי הזה בהיקפים גדולים ולאורך זמן"

"הגיע הזמן לפעול!", קרא שר הביטחון, אהוד ברק, במסיבת עיתונאים קצרה שכינס לפני דקות אחדות. ברק דיווח כי "היום בצהרים תקפו כלי טיס של חיל האוויר יעדי חמאס ומטרות טרור ברצועת עזה. בתקיפה פגע חיל האוויר ביותר ממאה וחמישים פעילי חמאס, בהם בכירים במשטרה, והשמיד תשתיות המשרתות את הטרור".

"איננו ששים אל ההתנגשות אך איננו נרתעים ממנה", אמר ברק. "לא ניתן לטרור לפגוע באזרחינו ובחיילינו ונעשה מה שצריך. עת לרגיעה ועת ללחימה, ועכשיו הגיע הזמן ללחימה.
במשך שבועות המטירו החמאס וגרורותיו טילי קסאם, גראד ופצמ"רים על ערי וישובי הדרום.
לא התכוונו לאפשר למציאות הזאת להמשך".

לדברי שר הביטחון, "מזה כמה חודשים עוסקים צה"ל וכוחות הביטחון על-פי הנחיותיי בהכנות למה שהחל היום: להנחית מכה קשה על החמאס כדי לשנות את המצב מיסודו, לפעול לכך שלא יהיו ירי ופעולות אחרות נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל מרצועת עזה.
הפעולה תועמק ותורחב ככל שיידרש".

ברק הוסיף: "אינני רוצה להשלות איש, זה לא יהיה קל ולא יהיה קצר, אבל עלינו להיות נחושים. המלחמה בטרור היא מלחמה מתמשכת ואנחנו נדרשים לאורך רוח כדי לשנות את המצב בדרום. אני עומד בקשר רצוף עם ראש הממשלה והרמטכ"ל, אנחנו פועלים בתיאום ומקיימים הערכות מצב שוטפות". בתוך כך, ביקש שר האוצר להביע את הערכתו לרמטכ"ל, למפקדי צה"ל וחייליו ולכל זרועות המודיעין והביטחון שעושים את הפעולה.

ברק ציין כי לאחר תקיפת חיל האוויר החל ירי של החמאס לעבר ישובי הדרום. "למרבה הצער יש לנו גם נפגעים וצפוי המשך של הירי הזה בהיקפים גדולים יותר ולאורך זמן.
הכרזנו על מצב חירום ואנו מושיטים כל סיוע נדרש. אנחנו מחבקים את תושבי הדרום בעמידתם האיתנה ומשוכנעים שכושר עמידתם ועוז רוחם של האזרחים יסייעו לנו בפעולה הזאת שיצאנו אליה. עם חפץ חיים אנחנו ועלינו האחריות לעשות כל מה שמתחייב כדי להשיב את השקט", סיכם.