בית המשפט הטיל קנס בסך 80 אלף שקל על רשת "כמעט חינם" בגין הטעיה של צרכנים

ברשת התגלו הפרשים בין המחיר על המוצר לבין המחיר שנדרש בקופה ; בנוסף, בביקורות שנערכו בסניפי הרשת נמצא עוד שעל כל המוצרים שנמכרים במקררים בסניפים, הוצג המחיר לק"ג בלבד - עבירה על חוק הגנת הצרכן הגורמת להטעייתו

קנס בסך 80 אלף שקל הוטל היום על רשת "כמעט חינם", בעקבות הטעיה של צרכנים, בהפרשים שהתגלו בין המחיר על המוצר לבין המחיר שנדרש בקופה. בביקורות שנערכו בסניפי הרשת נמצא עוד שכל המוצרים שנמכרים במקררים בסניפים, כגון בשרים, עופות ודגים קפואים וארוזים, לא תומחרו במחיר הסופי לתשלום - ובמקום זאת הוצג המחיר לק"ג בלבד לגבי אותם מוצרים. הצגת המחיר בצורה זו הינה בניגוד לחוק הגנת הצרכן והיא דורשת חישוב חשבונאי מסובך וגורמת להטעיית הצרכן.

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, נחמן איטה, הטילה על הרשת את הקנס בסך 80 אלף שקל, כאמור, תוך דרישה להתחייבות מצד החברה להימנע מעבירה נוספת של הטעיית הצרכן, פן תיקנס מיידית בסכום דומה. מרשת "כמעט חינם" התחייבו בתגובה להקפיד בנושא המחירים בכל 15 הסניפים.

תובעת משרד התמ"ת, עו"ד טלי קינן, אומרת כי "המשרד דואג לשמירה על זכות הצרכן לשלם מחיר ברור וידוע מראש עבור המוצרים שהוא רוכש לאחר הפעלת שיקול דעת מושכל. למטרה זו נערכות ביקורות בבתי העסק השונים על ידי מבקרי התמ"ת באופן שוטף וככל שיידרש כדי להגן על הצרכן מפני כל הטעיה ועמימות בנושא המחירים".