כביש עוקף קריות לא יהיה כביש אגרה, וסלילתו תמומן במלואה מתקציב המדינה, כך הכריע אתמול (ב') שר התחבורה, שאול מופז, בתום דיון שנערך בלשכת ראש עיריית חיפה, יונה יהב.
מופז הודיע בדיון כי כביש עוקף קריות לא ייסלל ככביש אגרה, זאת למרות שהדרג המקצועי במשרד התחבורה תמך בביצוע הפרויקט ע"י הסקטור הפרטי, בשיטת ה-BOT.
נציגי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), בניהולו של אלכס ויז'ניצר, הודיעו בדיון כי התקבלה הסכמת האוצר למימון הפרויקט מתקציב המדינה בעלות הנאמדת בכ-1.9 מיליארד שקל. מע"צ צפויה לפרסם המכרז לסלילת הכביש צפוי בתחילת חודש אפריל 2009, כאשר העבודות לסלילת הכביש יוכלו להתחיל בתוך כחצי שנה.
ההחלטה לממן את הקמת כביש עוקף קריות ככביש אגרה התקבלה בהמשך לאישור "תוכנית ההאצה" שגיבש אגף התקציבים באוצר, בראשות רם בלניקוב. כביש עוקף קריות נחשב לאחד הפרויקטים התחבורתיים הגדולים בשנים הקרובות. הפרויקט התעכב בשנה האחרונה בשל התנגדות של ראשי הערים בצפון לסלילתו ככביש אגרה, ובגלל קשיים באישור "חוק נתיבי אגרה" בכנסת.
התוכנית כוללת בנוסף מתן תקציבים בסך של כ-3 מיליארד שקל לפרויקטי תחבורה באזור הצפון, בהם שדרוג כביש 79 בין צומת סומך לצומת המוביל, דרך דשנים, תקציב לביצוע שלב ב' בפרויקט הרכבת הקלה במטרופולין חיפה, הקמת הרכבל ותכנון מערכות הסעות המונים בין חיפה לנצרת ובין עכו לכרמיאל וביצוע הפרדת מפלסיות בעכו ובנהריה.
החברה הלאומית לדרכים מסרה כי בשלב הראשון של הפרויקט מתוכננת השקעה של יותר מחצי מיליארד שקל. שלב זה החל עם תפיסת הקרקעות ברצועת הדרך, לקראת העתקת מערכות תשתית וביסוס לקראת סלילת הפרויקט. עד כה, הופקעו כ-90% מהקרקעות ברצועת הדרך.
"כביש עוקף קריות יהיה כביש פרברי מהיר חדש באורך של כ-12 ק"מ, עם חמישה מחלפים לאורכו, שיתחיל דרומית למחלף שד' ההסתדרות ויסתיים בחיבור לדרך מס' 4. הכביש יהיה המשך לכביש החוף ולכביש הישן חיפה-ת"א, ואלטרנטיבה נוחה לשדרות ההסתדרות, שבה התנועה מתקדמת באטיות יחסית, בשל שלל היציאות לחמש הקריות", אמר ויז'ניצר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.