מגזין G: ביה"ח שיבא שלח ביפרים לכתבי הבריאות: "בואו לצלם את המחבל מקריית ספר יוצא מחדר ניתוח"

כשבית-חולים ממשלתי מוציא הודעה אומללה כל-כך, אפשר רק לקוות שמישהו שם יתעורר ויתחיל להתרכז ברפואה, לא ביחסי ציבור סוג ג' ; מנהל המרכז הרפואי "שיבא", פרופ' זאב רוטשטיין: "אנו מטפלים מדי יום בכל המתדפקים בשערינו, לרבות ילדים פלסטינים מרצועת עזה. יש לנו את כל הסיבות לחוש גאווה"

לפני שבועיים כתבנו כאן על הרומן התקשורתי שבתי חולים מצטיינים בו, במטרה לזכות ביחסי ציבור בולטים, והראינו כיצד העניק "שיבא" לעיתון של המדינה סיפור מהפנט והזוי, על ניתוח שבוצע לכאורה ללא הרדמה, אלא בהיפנוזה בלבד.

נדמה ששיבא מסרב להתעורר מההיפנוזה, וממשיך לחלום בהקיץ על כותרת בעיתון. כך נראית הודעת ביפר שנשלחה השבוע מבית החולים אל כתבי הבריאות, לא נגענו: "בעוד כ-20 דקות יהיה ניתן לצלם את המחבל מקריית ספר יוצא מחדר ניתוח. המפגש יתקיים ברחבת הקפה בבניין האשפוז".

אחרי שמפסיקים לצחוק אין ברירה אלא להתעצבן. אם בשיבא מתייחסים לכתבי בריאות כאילו היו צלמי פפראצי - זכותם. אך האם מחבל פצוע דומה לדוגמנית שפוסעת במסדרון בית החולים ומחלקת סופגניות? האם מישהו בשיבא שאל את המחבל - בכל זאת, מראית עין של מדינה מתוקנת - אם הוא מעוניין לגשת לפינת הקפה ולחייך למצלמה? לא ברור גם כיצד זה אמור לעבוד: אח ואחות יפסיקו לדחוף את מיטת המחבל כדי שאחרון הצלמים יתפוס פריים מוצלח? ומה הנחה את קביעת מקום המפגש - קפה ומאפה לנציגי התקשורת?

קשה לשכוח את התמונות של חיילי צה"ל מצטלמים עם מחבלים כפותים או הרוגים. כשמדובר בילדים בני 20 עוד אפשר להבין את הנסיבות; כשבית חולים ממשלתי מוציא הודעה אומללה כל-כך, אפשר רק לקוות שמישהו שם יתעורר ויתחיל להתרכז ברפואה, לא ביחסי ציבור סוג ג'.

מנהל המרכז הרפואי "שיבא", פרופ' זאב רוטשטיין, מסר בתגובה כי "בימים אלה של מבצע 'עופרת יצוקה', מתבצעת בחו"ל עבודת הסברה מסיבית של הפלסטינים ושל הגוש הערבי כולו, במסגרתה מוצגת מדינת ישראל כרוצחת ומבצעת טבח בפלשתינים בעזה. חשוב לנו להראות גם ברמה הבינלאומית שאנחנו, במדינת ישראל ובבית החולים 'שיבא', בני אדם אנושיים ורגישים לחיי אדם, וככאלה מצוות הצלת החיים מתבצעת על ידינו גם כשמדובר באוייבים או מחבלים. המרכז הרפואי 'שיבא' מטפל מדי יום ביומו בכל המתדפקים בשעריו, לרבות ילדים פלסטינים המגיעים אלינו מרצועת עזה. יש לנו כל הסיבות לחוש גאווה נוכח מה שאנחנו עושים ב'שיבא' ".