קבלו את מכוניות הספורט החדשות שיגיעו ב-2009

כל המכוניות שב-2009 יגרמו לנוהג בהן להרגיש מעט יותר ספורטיבי בלי ללכת לחדר הכושר ; פורשה מציגה את הקאיין, בוקסטר והפאנמרה ; פולקסוואגן מציעה את השירוקו ; לאוהבי השרירים מציעה שברולט את הקמארו ; האינפיניטי G37 תגיע לכאן עם 320 כ"ס

פלח המכוניות הספורטיביות והקבריולה מיועד עבור אלה שנהיגה בשבילם היא לא רק להגיע ממקום למקום. רוב הנהגים הצעירים יעדיפו לנהוג במכוניות ספורט אך סביר להניח, שבשל בעיות תקציב והצורך להוביל ילדים במושב האחורי רוב אלה שזוכים לרכוש מכוניות בפלח השוק הזה הם גברים שרוכשים את המכוניות האלה כתרופה מצויינת לגיל המעבר. כל המכוניות שב-2009 יגרמו לנוהג בהן להרגיש מעט יותר ספורטיבי בלי ללכת לחדר הכושר.

פורשה קאיימן/בוקסטר 2009

פורשה ספגה חבטה בעקבות קריסת שוק הרכב הצפון אמריקני אבל עדיין יש לה סדרי עדיפויות דחופים ובראשם הפחתת רמת הפליטה הממוצעת של ליין כלי הרכב שלה באירופה, בהתאם לתקנות השוק האירופאי. לפיכך יעברו בשנה הבאה שתי מכוניות הספורט ההתחלתיות שלה עדכון "ירוק": הן יצוידו במנועים מעודכנים עם הזרקת דלק ישירה, שתורמת להפחתת הפליטה, ובתיבת הילוכים ממוחשבת עם מצמד כפול - גרסה של ה-DSG של פולקסווגן. השינויים הללו צפויים לתרום להפחתה של כמה אחוזים בצריכת הדלק, להפחתה משמעותית בפליטת ה-CO2 ובמקביל גם לשדרוג הביצועים.

פורשה קאיימן

מנוע ה-2.9 ליטר של הדגמים הבסיסיים מייצר כעת 255 כ"ס ואילו המנוע של דגמי ה-S בנפח 3.4 ליטר מייצר בגרסה העדכנית 310 כ"ס. לטענת פורשה, גם התיבה האוטומטית החדשה תורמת לחיסכון ולניקיון והיא מהירה כמו תיבה ידנית. ניתן יהיה להזמין את המכוניות עם מתלים אקטיביים, בלמים קראמיים ושאר פריטי היי-טק

אינפיניטי G37 קופה

אחת מנושאות דגל התדמית של אינפיניטי בישראל תהיה ה-G37 קופה בעלת העיצוב הקלאסי והזורם. המכונית תגיע לישראל לאחר חידוש מקיף שעברה במהלך 2008 במהלכו קיבלה מנוע חדש ורב עוצמה בנפח 3.7 ליטר, שמייצר לא פחות מ-320 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית מתוחכמת בת 7 מהירויות. השילוב הזה אמור להעניק לה ביצועים רציניים.

אינפיניטי G-37 קופה

הגרסה האוטומטית מסוגלת לזנק מאפס למאה קמ"ש ב-5.8 שניות בלבד. באירופה מוצעת המכונית בכמה גרסאות, שהקרבית שבהן ("S") מצוידת בהיגוי אלקטרוני לארבעת הגלגלים נוסח הניסן GT-R המהוללת ובהגה, שמשנה את קוטר הסיבוב בהתאם לתנאי הכביש. עדיין לא ברור אילו מהגרסאות ינחתו כאן. כל הגרסאות מצוידות בתא נוסעים מפנק ואיכותי עם כל עזרי הנוחות והפאר המקובלים

פולקסווגן שירוקו

השירוקו המקורית של פולקסווגן החלה את דרכה ב-1974 כגרסת קופה עממית של הגולף ועברה במהלך השנים כמה גלגולים עד שייצורה הופסק. המכונית הנוכחית שומרת על השם אך נוקטת בגישה שונה בתכלית. יש לה עיצוב ייחודי משלה, עם מעט מאד קשר משפחתי לגולף, ומפרט של מכונית ספורטיבית רצינית.


כך, למשל, היא מצוידת בשלדה אקטיבית, שמאפשרת לנהג לתכנת את שיכוך הבולמים ואת תחושת ההגה ומנועי TSI נמרצים בהספקים של 160 עד 200 כ"ס, שמשודכים לתיבת DSG ספורטיבית מהדור האחרון עם 7 מהירויות. גם המחיר מתרחק משורשיו העממיים.

שברולט קמארו

לשברולט קמארו החדשה, שתושק בארצות הברית באביב, כבר יש רשימת המתנה ארוכה ובג'נרל מוטורס מקווים מאד, שהיא תחזיר הרבה לקוחות ותיקים "הביתה". העיצוב האגרסיבי שלה פורט על הנימים הנוסטלגיים הנכונים - עידן מכוניות השרירים האמריקניות המהוללות של סוף שנות ה-60 - ויש לה שלדת הנעה אחורית מודרנית, תא נוסעים נוסטלגי בעיצובו אך רציני באיכותו ומרווח פנים ראוי לארבעה נוסעים.

שברולט קאמארו

למכונית לא חסר כלום גם בכל הנוגע לכוח. המנוע הבסיסי הוא ה-V6 העדכני בנפח 3.6 ליטר של קדילק, שמייצר 300 כ"ס עגולים ומוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית, שתיהן בנות 6 מהירויות. רוב הלקוחות יזמינו, קרוב לוודאי, את ה-V8 הפרוע בנפח 6.2 ליטר, שנלקח היישר מהגרסה האחרונה של השברולט "קורבט". בגרסה הידנית הוא מייצר לא פחות מ-422 כ"ס ו-55 קג"מ ומי שיבחר בגרסה האוטומטית יצטרך להסתפק במנוע שונה במקצת, שמייצר "רק" 400 כ"ס. ג'נרל מוטורס טרם שחררה ביצועים רשמית אולם בענף מהמרים, שה-V8 הידנית לא תבייש את ביצועי ה"דראג" של מכוניות השרירים ההיסטוריות ותאיץ מאפס למאה ב-5 שניות ומטה.

המחירים שפורסמו עד כה בארה"ב מפתים מאד וניתן להניח שגם הדגם המותאם לייצוא, שיגיע אלינו עם אבזור תקני מפואר ועשיר במחצית השנייה של 2009 יהיה עדיין נגיש.

פורשה פנאמרה

אחרי אין ספור טיזרים וספקולציות והרבה תמונות חלקיות, נחשפה בנובמבר הפורשה פנאמרה, שצפויה לנחות בארץ בשנה הבאה במלוא הדרה. למכונית ה-GT יש ארבעה-מושבים וחמש-דלתות ולמרות שעיצובה מקטב את הדעות אין עוררין על כך, שיש לה נוכחות כביש ייחודית. היא נמתחת לאורך 4.97 מטר, רוחבה 1.93 מטר, גובה 1.42 מטר בלבד ואורך בסיס הגלגלים שלה לא פחות מ-2.92 מטר. התוצאה היא תא נוסעים מרווח ושימושי לארבעה מבוגרים ואפילו נפח מטען משפחתי של כ-450 ליטר.

פורשה פאנמרה

המכונית תוצע עם הנעה אחורית או כפולה ועם דיפרנציאל אחורי ננעל, כמו סדרת ה-911. מבחר המנועים מתחיל ב-3.6 ליטר V6 בהספק 300 כ"ס ומגיע עד 500 כ"ס בדגם ה-V8 טורבו בנפח 4.8 ליטר וכל הדגמים יוצעו עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית בת 7 מהירויות עם מצמד כפול וזמן תגובה מהיר מאד בנוסח DSG. כבעבר המרכב והשלדה ייוצרו עבור פורשה על ידי פולקסווגן והרכבתם הסופית, בשילוב עם מנועים מתוצרת פורשה, תבוצע על ידי פורשה עצמה בלייפציג. מכוניות ראשונות עשויות לנחות אצלנו כבר ברבעון השני של 2009.

מחפשים דרך

אלפא 149

היורשת של ה-147 הוותיקה תושק בתחילת 2009 ולמרות דמיון חזותי ברור לאלפא MITO, ("מכונית השנה" של 2009), בעיקר בחרטום, היא לא חולקת איתה את הפלטפורמה של הפונטו אלא פלטפורמה משודרגת של ה"בראבו" החדש בתוספת של מתלה אחורי רב-חיבורי מתוחכם.

המכונית, שאורכה 4.3 מ', אמורה להציע מפרט רציני ושופע פריטי היי-טק כמו גם תא נוסעים איכותי ומפואר. גם מבחר המנועים מכוון מעלה ויכלול הספקים של עד 265 כ"ס בדגם ה-GTA. יהיו גם מנועים מתונים יותר, שחלקם יוצעו עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית. כרגע, לפחות, נראה שגם המחיר מכוון כלפי מעלה וממוצב עמוק בטריטוריה של אאודי A3 וב.מ.וו סדרה 1. (בתמונה הדגם הנוכחי)

ב.מ.וו Z4

בעיצומו של מזג האוויר הקפוא ששורר בינואר בתערוכת דטרויט בינואר, צפויה ב.מ.וו לחשוף את הדור החדש של מכונית הנישה "האביבית" ביותר שלה. השינוי המרכזי ב-Z4 החדשה, שמיוצרת בארצות הברית, הוא נטישת מנגנון הגג "הרך" לטובת מבנה קופה-קבריולה עם גג קשיח-מתקפל בחלקים. השינוי מכתיב גם ביצוע שינויים במבנה הרכב כמו הארכת הזנב והגדלת הממדים בכלל כדי לשמור על פרופורציות הולמות. הנוסעים ייהנו מיותר מרווח פנים וב.מ.וו טוענת לאיכויות בידוד ואקוסטיקה של מכונית קופה סגורה כאשר הגג סגור.

bmw z4

תמונות ריגול מגלות עיצוב פנים איכותי, שמיישר קו עם משפחת הדגמים הקיימת ומצויד בין השאר במערכת I-DRIVE מהדור האחרון. באגף המנועים תקבל המכונית בין השאר מנוע 3 ליטר עם טורבו כפול בהספק 326 כ"ס לצד מנועי בנזין מתונים יותר בנפח 2 ליטר, 2.5 ליטר ו-3 ליטר. מאוחר יותר תופיע קרוב לוודאי גם גרסת M.

פיז'ו 308CC

בת המשפחה השלישית של ה-308, שצפויה לנחות בישראל ב-2009, היא גרסת הקופה-קבריולה החדשה. העיצוב המרהיב מסתיר כולל אלמנטים ייחודיים לדגם הזה כמו פנסי LED אחוריים בתצורה מעניינת ופגוש אחורי מפוצל נוסח פרארי והוא מציע יותר מרווח פנים שימושי משל הדגם היוצא כולל מרחב ראש-רגליים סביר ליושבים מאחור.

פיז'ו 308cc

השלדה הוקשחה מבנית ופיז'ו טוענת להתנהגות חדה וספורטיבית כראוי למכונית ספורט ולא רק למכונית "פוזה". המנוע הרלוונטי אלינו, שנחשף עד כה, הוא 1.6 ליטר טורבו עם 150 כ"ס אם כי ניתן לשער, שעד השקתה אצלנו באביב/קיץ 2009 יופיעו גם מנועים נוספים כמו 2 ליטר בנזין.

לקסוס IS250 קופה-קבריולה

בקיץ 2009 תנחת כאן גרסת הקופה-קבריולה החדשה של סדרת ה-IS ,שנחשפה בתערוכת פריס. המכונית ארוכה יותר מהגרסה הרגילה עם זנב, שבולט 5 סנטימטרים רחוק יותר מעבר לגלגלים האחוריים ומארח בתוכו מנגנון גג קשיח-מתקפל בן שלושה חלקים, שנפתח ונסגר תוך 20 שניות בלבד.


הגג עצמו עשוי אלומיניום לטובת חיסכון במשקל ולקסוס טוענת, שכאשר הוא סגור רמת בידוד הרעש והזעזועים גבוהה מאד. בסיס גלגלים נדיב מעניק מרחב רגליים סביר גם ליושבים בשני המושבים מאחור. בינתיים נחשפה המכונית רק עם מנוע 2.5 ליטר ותיבה אוטומטית בת 6 מהירויות

אאודי A5 קבריו

ללקוחות חסיני מיתון תציע צ'מפיון בשנה הבאה את ה-A5 קבריו הנאה, שיורשת את מקומה של ה-A4 קבריו זצ"ל. כבעבר המכונית מסתפקת בגג בד "רך" ולא גג קשיח-מתקפל אולם היא טוענת, שהגג הרך אטים כמו גג קשיח ושניתן לקפל אותו חשמלית בתוך 17 שניות בלבד ולפתוח תוך15 . עוד יתרון הוא נפח מטען גדול יותר. כאשר הגג מקופל נפח המטען עומד על 320 ליטר מכובדים וכאשר הוא במצב הסגור הנפח מגיע עד 750 ליטר.

אאודי S5 קבריולה

אאודי טוענת שהמכונית לא מיועדת רק לרושם אלא גם לשוחרי חוויית נהיגה ספורטיבית. היא מוצעת עם שלושה מנועי בנזין בהספקים של 180 עד 260 כ"ס (יש גם דיזלים), יש לה שלוש תיבות הילוכים שונות, כולל אופציה לתיבת DSG סופר-ספורטיבית, אפשרות לתכנות אלקטרוני של מצבים שונים של תגובת מנוע, הילוכים ושיכוך בולמי הזעזועים (אופציה) ועוד. דגם ה-S5 יוצע עם מנוע ה-3 ליטר טורבו החדש בהספק של 333 כ"ס עם הנעה כפולה מטיפוס קוואטרו

מיצובישי לאנסר "ראלי-ארט"

גרסת ה-EVO הסופר-ספורטיבית של הלאנסר החדשה נמצאת עדיין מחוץ להישג היד של רבים ממעריציה בישראל אולם בשנה הבא תוצע להם גרסת "דיאט" של הדבר האמיתי. הלאנסר "ראלי-ארט" מצוידת במנוע 2 ליטר טורבו בהספק 240 כ"ס בלבד ובאותה תיבה אוטומטית-ספורטיבית "SST" עם מצמד כפול, שנמצאת באחות הבכירה.


יש לה מראה קרבי, מתלים מוקשחים (אם כי לא קשוחים כמו של האחות הבכירה) ותא נוסעים בעיצוב ספורטיבי. המחיר טרם פורסם אולם הוא צפוי להיות נמוך ב-30% לפחות משל ה"אבו" האקזוטית.