סלקום מקצצת: מפסיקה את שיתוף-הפעולה עם קשת בתוכנית "כוכב נולד"

זאת לאחר 6 עונות ; סיום ההתקשרות נובע מצמצום תקציב הפרסום של סלקום לשנת 2009 ; ל"גלובס" נודע כי כבר מתנהלים מגעים בעניין, ולא מן הנמנע כי את מקומה של סלקום ב"כוכב נולד" תתפוס חברת סלולר אחרת

לאחר 6 עונות ולקראת העונה השביעית של "כוכב נולד", הודיעו זכיינית ערוץ 2, קשת, וחברת סלקום כי הן סיימו את שיתוף-הפעולה ביניהן במסגרת התוכנית "כוכב נולד". במשך 6 עונות סלקום שימשה כאחת מנותנות החסות הראשיות של "כוכב נולד", חסות המוערכת בכ-12-15 מיליון שקל בשנה. היום (ד') הודיעו השתיים כי החליטו לסיימו, כאשר הסיבה הרשמית לטענתן היא היערכותה של סלקום לקראת קיצוץ בתקציבי הפרסום שלה לשנת 2009.

החסות שמעניקה סלקום מדי שנה ל"כוכב נולד" כוללת את החסות הכספית המשולמת לקשת, את הקמפיין הפרסומי שמלווה את אירועי "כוכב נולד" ובעיקר את תקציב אירוע הגמר ושידורו - שעל-פי הערכות מגיע לסכום של כ-6-8 מיליון שקל.

עדי כהן, סמנכ"ל השיווק בסלקום אמר היום בתגובה: "ההחלטה על סיום ההתקשרות התקבלה במסגרת היערכות החברה לשנת 2009, שבאה לידי ביטוי גם בצמצום בתקציבי הפרסום".

למרות ההצהרות והשקיפות בדבר הקיצוץ המתוכנן בתקציב הפרסום לשנת 2009, סלקום עומדת בפני שנה סוערת בכל הקשור לתחום הסלולר, כך שלא מן הנמנע כי למרות הצהרות אלה תקציב הפרסום של החברה, המוערך בכ-100 מיליון שקל בשנה, בסופו של דבר לא יקוצץ אלא יופנה לשינויים לאפיקים אחרים.

ההחלטה בדבר הפסקת שיתוף-הפעולה בין סלקום לבין קשת עשויה לנבוע מסיבות נוספות כמו שינויים שחלו ב"כוכב נולד", שנחשבת לאחר מתוכניות הדגל בטלוויזיה בכלל. יש לזכור כי בעבר עיקר הקהל של התוכנית היה צעירים, מה שהיווה עבור סלקום יתרון משמעותי, אולם במהלך העונות האחרונות מתאפיינת התוכנית כתוכנית משפחתית יותר.

למרות שמדובר בהחלטה שנולדה בסלקום, קשת לא תפסיד מכך. על-פי הערכות יהיו מותגים רבים שירצו להתחבר לתוכנית של 30% רייטינג. ל"גלובס" נודע כי כבר מתנהלים מגעים בעניין, ולא מן הנמנע כי את מקומה של סלקום תתפוס חברה סלולרית אחרת. בנוסף, הפסקת החסות תאפשר לקשת השנה למשך את "כוכב נולד" חודש נוסף, דבר שלא התאפשר בעקבות הדרישה של סלקום לקיים את אירוע הגמר בסוף הקיץ, באירוע "ווליום כינרת" של סלקום.

ואכן, קשת הודיעה היום כי העונה השביעית של "כוכב נולד" שתעלה לאוויר במאי תהיה במתכונת שונה מבעבר, והיא צפויה להתארך ולהימשך גם בספטמבר.