האופציות משקפות לדולר התחזקות של כ-1% ל-3.899 ש'

אגוד: הסיכון בשוקי המניות נותר גדול; תמיכה קרובה לדולר שוכנת ברמה של 3.783 ; לידר שוקי הון: מדד דצמבר צפוי לרדת ב-0.4% והורדת הריבית תימשך

היום, כבכול יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו היתחזקות של כ-1% לרמה של 3.899 שקלים, בפתיחת שבוע המסחר. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 3.861 שקלים, לאחר שהשיל כ-0.69% מערכו.

לידר שוקי הון: מדד דצמבר צפוי לרדת ב-0.4% והורדת הריבית תימשך

בלידר שוקי הון סבורים כי שוק האג"ח ימשיך לסבול מחשש להסתבכות בעזה, כל עוד אין סימנים ליציאה מהירה. במידה שהמלחמה תסתיים בימים הקרובים, השוק צפוי להגיב בחיוב, על רקע עלייה בפרמיית הסיכון ל-2.92% מול TB ארה"ב.

עוד סבורים הכלכלנים כי החשש לגידול משמעותי בגיוס הממשלתי מגביל את הפוטנציאל לרווח הון באפיקים הארוכים. יחד עם זאת, מדדים שליליים והמשך הורדת ריבית צפוים להחזיר את התשואות הארוכות לכיוון 5.0% בשחר ו-3.5% בצמודים.

לדבריהם, מדד דצמבר צפוי לרדת ב-0.4% והורדת הריבית תימשך.

לבסוף, בלידר אומרים כי "למרות ההתחזקות הדולר בשבועיים האחרונים, בעיקר מול האירו, אנו עדיין רואים כוחות להיחלשות הדולר, על רקע גידול עצום בגירעון התקציבי (כ-10% תוצר בשנת 2009), ריבית אפסית, והדפסת כסף על-ידי ה'פד'".

אגוד: הסיכון בשוקי המניות נותר גדול

"למרות העליות שנרשמו לאחרונה בשווקים, אנו ממשיכים בהערכתנו כי הסיכון בשוקי המניות הוא גדול. ניתן לראות זאת ברמות הסחירות הנמוכות יחסית, אשר מורות כי המשקיעים עדיין חוששים לחזור אל האפיק, אם כי בהחלט קיימות הזדמנויות מעניינות להשקעה הנסחרות נמוך משמעותית משוויין הכלכלי ומהוות השקעה כדאית לטווח בינוני- ארוך. זאת, תחת הערכות של מודלים שמרניים ביותר, הלוקחים מחירי היוון גבוהים יותר והנחות שמרניות ביותר המתחשבות במיתון והשפעותיו". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

הכלכלנים ממליצים על השקעה באפיק השקלי במח"מ קצר בינוני. לדבריהם, ללקוחות שמאמינים כי המדד הקרוב יהיה נמוך בעוצמתו מהצפי שלהם, ניתן להשקיע באג"ח ממשלתי במח"מ ארוך. גם באגוד צופים שמדד דצמבר יירד ב-0.4%. הכלכלנים עדכנו מטה את האינפלציה הצפויה לשנת 2009 מ-0.9% ל-0.7%.

אשר לשוק המט"ח, הכלכלנים מציינים כי תמיכה קרובה לדולר שוכנת ברמה של 3.783 שקלים לדולר, ולאחריה ב-3.677 שקלים. התנגדות קרובה קיימת ברמת ה-4 שקלים לדולר.

[לאתר המט"ח][לאתר המעו"ף]