נווה-גד במו"מ למכירת קרקעות למגורים בבת-ים ובגבעת-שמואל

מדובר בקרקע בהיקף 6 דונם עם זכויות להקמת מגדל מגורים בן 98 יחידות דיור, כאשר כבר כעת קיימת תב"ע מתוכננת - שאם תאושר ותקבל תוקף, תוסיף 62 דירות ; חברות הנדל"ן של נוחי דנקנר מכרו לאחרונה את קניוני גבעתיים ואם המושבות

נוחי דנקנר מבקש לממש לאחרונה חלק ממלאי הקרקעות המצוי בידי החברות שבשליטתו. הפרויקט בו נווה גד מצויה במו"מ המתקדם ביותר נמצא בבת ים. מדובר בקרקע בהיקף של 6 דונם עם זכויות להקמת מגדל מגורים בן 98 יחידות דיור, כאשר כבר כעת קיימת תב"ע מתוכננת שאם תאושר ותקבל תוקף תוסיף עוד 62 דירות.

הקרקע נרכשה מבעלים פרטיים ביוני 2007, והמו"מ מתנהל עם מספר חברות וביניהן, חברת צבי צרפתי הנסחרת בבורסה בתל אביב. מדובר במימוש מעניין מכיוון שמדובר בעסקת קומבינציה לפיה בעל הקרקע יזכה ל-40% מהתקבולים שצפויים להתקבל ממכירת יחידות הדיור כאשר 60% מהתקבולים היו אמורים להיכנס לקופתה של נווה גד.

כלומר, אין מדובר במימוש שיניב לקבוצה הכנסות. הקרקע ממוקמת במיקום מצוין על קו החוף של בת ים, אך למרות זאת נווה גד אינה מעוניינת בה במצב השוק הנוכחי. מחברת צבי צרפתי סירבו להגיב.

קרקע נוספת באזור מבוקש אשר נווה גד מצויה במו"מ לגביה היא הבניין האחרון שנותר לחברה בשותפות שווה עם אשדר בגבעת שמואל. מדובר בקרקעות שנרכשו ב-1995 תמורת 87.3 מיליון שקל לבניית 534 יח"ד. לאחר שהשלמה בניית 424 יח"ד הפסיקו החברות את ביצוע הפרויקט המשותף.

לפני כ-9 חודשים מכרו השותפות קרקע ל-50 יח"ד לחברת ארמונות חן שבבעלות משה בן גירה והן נותרו עם קרקע לבניין האחרון בן 60 יח"ד, אולם הגישו בקשה לשינוי תב"ע ל-56 יח"ד נוספות. לאחר שבקשתן נדחתה החליטו החברות למכור את הקרקע תמורת 18.5 מיליון שקל.

מחברת אשדר נמסר בתגובה כי "נווה גד היא אשר מנהלת את המו"מ מזה יותר משנה, והנושא קשור להחלטה עקרונית של החברות ביחס ליתרת מלאי הקרקעות ואינה קשורה למצב הנוכחי בשוק".

המו"מ מצטרף למספר מימושים של נכסים ובניין שנחתמו לאחרונה. בנובמבר מכרה הקבוצה קרקע לבניית 82 יח"ד בנס ציונה לקבוצת חנן מור תמורת כ-28 מיליון שקל. בנובמבר מכרה נכסים ובנין גם את חלקה בקניון אם המושבות בפתח תקווה לצבי קופרלי תמורת 98 מיליון שקל.

בדצמבר מכרו חברות בשליטתו של דנקנר (נכסים ובנין וכלל ביטוח) את קניון גבעתיים לקבוצת עזריאלי תמורת 795 מיליון שקל. מנווה גד לא התקבלה תגובה עד סגירת הגיליון אך גורמים בחברה מסרו כי מדובר במגעים ראשוניים בלבד.