דגם GMAX PGO בנפח של 125 סמ"ק - מבחן דרכים

PGO הטייוואנית חזרה לישראל אחרי היעדרות של עשור - האם הספורטיבי הקטן שלה ייקלט בשוק? למרות המחסור בכוח, דגם ה-GMAX בכל-זאת מצליח להיות ספורטיבי האם זה מצדיק כ-15 אלף שקל? תלוי כנראה איך מסתכלים על זה

לפני כחמישה חודשים, לאחר היעדרות של כמעט עשור, חזר לשוק הישראלי המותג הטיוואני PGO, כשהפעם הוא מיובא על ידי חברת ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית KTM, קטנועי פיז'ו ופולאריס. בשלב הראשון מיובאים ארבעה דגמי קטנועים בנפחים של 125-250 סמ"ק. לקחנו את ה-GMAX בנפח של 125 סמ"ק לסיבוב התרשמות.

די במבט קצר כדי להבין לאן ה-GMAX מכוון: הוא קצר, גלגליו גדולים יחסית (13 אינץ'), זנבו מתנוסס גבוה באוויר וכל ישותו זועקת "אני ספורטיבי". ברוב המקרים ההופעות הקרביות של קטנועים קטנים נראות צעקניות, שלא לומר פרחיות, אבל ה-GMAX נמלט מהגורל הזה בזכות פרופורציות טובות וצביעה מאופקת (יחסית), ופשוט נראה מצוין.

PGO הטייוואנית

מבט מקרוב מגלה שלוח המחוונים יעיל אך אפרורי משהו, והמתגים סטנדרטים. הפלסטיקה ואיכות הגימור מרשימות לטובה; פה ושם יש החלקות קטנות (למשל רגלית צד שלא תמנע החלקה גם במדרון מתון, או כמה קטעים של פלסטיק זול), אבל בסך הכל PGO מציגה איכות שאפתנית שמכוונת גבוה.

לחיצה על המתנע מעירה את המנוע מקורר האוויר-שמן (10 כ"ס) לחיים ומוציאה ממני חיוך; במקום הצפצוף הצווחני-מתכתי המקובל, ה-GMAX מפמפם בבס נמוך. אם תרצו, קצת כמו לשמוע את הקול של רפי גינת בוקע מילד בן עשר.

בכל אופן המצערת מדברת ואנחנו יוצאים לדרך. בטורים נמוכים ובינוניים השילוב של המנוע והווריאטור טוב, והקטנוע משדר נמרצות. בטורים גבוהים לעומת זאת, בפירוש חסר כוח, וחבל. בספידומטר, אם הכביש מספיק ארוך, אפשר לראות 110 קמ"ש ולברקסים - שני דיסקים - מגיע צל"ש. אבל הצימוק האמיתי של ה-GMAX היא התנהגות הכביש. הקטנוע הקטן אמנם קשוח ומטלטל כדבעי על מהמורות, אבל הבונוס על כך מגיע בסיבובים, שם הוא משדר ביטחון שדוחף את הרוכב לחפש שוב ושוב את המגבלות.

אז מה השורה התחתונה? למרות המחסור בכוח ה-GMAX בכל זאת מצליח להיות ספורטיבי. האם זה מצדיק 14,990 שקלים? תלוי כנראה איך מסתכלים על זה; אם בסיס ההשוואה הם קטנועים ספורטיביים - או ליתר דיוק הג'ילרה ראנר 125 מקורר המים והחזק הרבה יותר, שלעברו פוזלים ב-PGO - מדובר במחיר נמוך להפליא. אבל אם בסיס ההשוואה הם קטנועים מקוררי אוויר בעלי הספק דומה אך נעדרי יומרות ספורטיביות, המחיר רחוק מלהיות נמוך, במיוחד אם מביאים בחשבון שמדובר במותג חדש שעדיין צריך להוכיח את עצמו. כך או אחרת, למי שמחפשים סוג כזה של רכיבה, ה-GMAX הוא בהחלט אלטרנטיבה מעניינת.