מנכ"ל דלק אנרגיה ל"גלובס": "תגלית הגז ב'תמר' היא רעידת אדמה במשק האנרגיה הישראלי"; אסי ברטפלד: "קבוצת דלק לא בוחנת צירוף שותפים לקידוח"

מנכ"ל קבוצת דלק: "אצלנו הקידוחים זה כבר חלק מהביזנס. זאת היתה החלטה לא פשוטה ללכת לקידוח שדרש השקעה כה גדולה" ; יצחק תשובה: "הצלחת הקידוח היא נקודת ציון היסטורית" בעצמאות הכלכלית של מדינת ישראל" ; חיים ישראל ממריל לינץ': "ייקח לפחות 15 שנה עד למיצוי כל הפוטנציאל" ; יובל זעירא: "לא ניתן להעריך את שווי הקידוח" ; אופוריית קידוחים בבורסה בת"א

"תגלית הגז ב"תמר" היא בבחינת רעידת אדמה במשק האנרגיה הישראלי. ברגע שיהיה לוח זמנים לפיתוח הקידוח ותהיה כמות גז ודאית, חברת החשמל תידרש לעשות הערכה מחודשת של כל הספקים. על המדינה לתת עדיפות לגז הישראלי, לא מסיביות פוליטיות, אלא מסיבות אסטרטגיות וכלכליות", כך אומר ל"גלובס", מנכ"ל דלק אנרגיה , גדעון תדמור.

לדברי תדמור, "בעולם שבו נעשה שימוש פוליטי, ציני, בנשק הגז הטבעי יש חשיבות אדירה לאי התלות בספקים זרים. יש לזכור, כי יש יתרונות כלכליים נוספים למדינת ישראל בדמות תמלוגים ומיסים".

תדמור ציין כי התגלית בקידוח "תמר" מגבירה את הסיכויים למציאת מאגרים נוספים באותה שכבה גיאולוגית, ולכן בכוונת דלק אנרגיה ושותפותיה להרחיב את פעילות החיפושים, "תגלית הגז בתמר ממוקמת באזור שטרם נקדח ועל כן פותחת בפנינו אפשרויות חדשות להמשיך בחיפושים בשטחי נפט וגז באזורים סמוכים לרבות בקפריסין".

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אבנר ודלק קידוחים כבר קיבלו אופציה להיכנס לקידוח בקפריסין בשטח הגובל לרישיונות הישראליים, ובמקביל מנהלים מו"מ עם פטרומד הקנדית לשותפות ברישיונות סמוכים באזור חדרה.

מנכ"ל קבוצת דלק , אסי ברטפלד, אמר היום כי בכפוף לתוצאות מבחני ההפקה, לשותפות לא צריכה להיות בעיה במימון הפיתוח העתידי של מאגר הגז ב"תמר".

לדבריו, "אם עתודות הגז בקידוח יתגלו כמוכחות, אני חושב שיהיה לנו קל מאוד לממן את הפרויקט. אני לא רואה אפשרות שלא נממן את פיתוח השדה בגלל בעיות מימון. צריך לזכור שגם בפרויקט ים תטיס הפיתוח עלה כחצי מיליארד דולר והצלחנו לעמוד בכך".

ברטפלד ציין, כי קבוצת דלק אינה בוחנת צירוף שותפים לקידוח ומתכוונת להמשיך למלא תפקיד מרכזי בפרויקט. "אצלנו הקידוחים זה כבר חלק מהביזנס. זאת היתה החלטה לא פשוטה ללכת לקידוח שדרש השקעה כה גדולה. אנחנו עתירי ניסיון בחיפושי נפט וגז. ידענו הצלחות וגם כישלונות ולכן אנחנו מאוד שמחים על התגלית בקידוח "תמר".