השכר בשירות המדינה ב-2007: היועמ"ש מזוז הרוויח 53 אלף שקל; החשכ"ל לשעבר זליכה הרוויח 30 אלף שקל

שנה שנייה ברציפות: נציבת תלונות הציבור על שופטים, טובה שטרסברג-כהן - שיאנית השכר בשירות המדינה עם 62 אלף שקל ברוטו בחודש

מלבד העשירייה הראשונה של שיאני השכר, ששמותיהם לא מוכרים כל כך לכלל הציבור, מופיעים בהמשך הדירוג גם כמה מפורסמים יותר. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, נחשב לשיאן השכר בקרב "מפורסמי" השירות הציבורי. ב-2007 הרוויח מזוז 53 אלף שקל בחודש והגיע למקום ה-12 (ללא דירוג משרד הביטחון).

עוד בתחום המשפט ניתן למצוא את המשנה ליועץ המשפטי לענייני כלכלה, עו"ד דידי לחמן-מסר, שפרשה השנה מהמשרד. שכרה של לחמן-מסר עמד ב-2007 על כ-47 אלף שקל. "הבוס" של משרתי הציבור, נציב שירות המדינה שמואל הולנדר, קיבל שדרוג מהותית ב-2007 וקפץ עשרה מקומות מהמקום ה-46 ב-2006 עם משכורת חודשית של 47.5 אלף שקל.

פרקליט המדינה דאז, ערן שנדר, נאלץ להסתפק במקום ה-60 והשתכר כ-44 אלף שקל בלבד, הרבה פחות מעמיתתו לילי בורישנסקי, פרקליטת מחוז חיפה, שהרוויחה בחודש יותר מ-52 אלף שקל.

בקרב המנכ"לים שוב מצטיין המנהל הכללי המיתולוגי של משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, שהרוויח כ-50 אלף שקל לחודש, 600 שקל יותר ממנכ''ל משרד החוץ, אהרון אברמוביץ', אך עדיין כ-5,000 שקל פחות ממנכ"ל משרד הביטחון, פנחס בוכריס.

למרות הוויכוחים בין הממונה על אגף התקציבים באוצר דאז, קובי הבר, לבין יו''ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' מנואל טרכטנברג, במישור השכר, הקרב לא הוכרע והשניים קיבלו שכר דומה, 32,959 שקל, שלושה שקלים פחות מהממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן. הסטטיסטיקן הראשי, פרופ' שלמה יצחקי, והממונה על שוק ההון והביטוח, ידין ענתבי, קיבלו אף הם כ-33 אלף שקל לחודש.

החשב הכללי המודח, ירון זליכה, הסתפק רק בכ-30 אלף שקל. מנכ''ל משרד האוצר, ירום אריאב, שמופיע לראשונה בדירוג, נאלץ להסתפק בפחות מ-30 אלף שקל ולהרוויח כמה מאות פחות מפקודיו.