לא רק סלולריים: פלאפון הופכת למשווקת של מחשבים ניידים

"אין הבדלים גדולים בין מכירה של מחשב נייד למכשיר סלולרי חכם", אומר ל"גלובס" ניר שטרן, המשנה למנכ"ל פלאפון ; "זה כמו שאנחנו לא מוכרים רק כרטיסי SIM, אלא סלולריים"

שוק המחשבים הניידים צפוי לעבור בקרוב מיני מהפכה, כאשר פלאפון תהפוך בשבועות הקרובים למשווקת רשמית של מחשבים ניידים - ובכך תערער את ההגמוניה של רשתות השיווק כמו באג ואופיס דיפו.

"אין הבדלים גדולים בין מכירה של מחשב נייד למכשיר סלולרי חכם", אומר ל"גלובס" ניר שטרן, משנה למנכ"ל פלאפון. "זה כמו שאנחנו לא מוכרים רק כרטיסי SIM, אלא סלולריים".

שטרן אומר שהחברה הצליחה למכור כמה עשרות אלפי יחידות של מחשבים ניידים בחודשים האחרונים, אולם כמויות המחשבים הגדולות נמכרו בעיקר במבצעים אגרסיביים שאותם ערכה פלאפון עם חברת דל ויש לחכות ולראות מה יהיה תמחור המחשבים במכירה רגילה.

שטרן מציין כי פלאפון תמכור את המחשבים בשילוב חבילת נתונים לגלישה סלולרית. המחשבים יפעלו על-גבי רשת ה-HSPA החדשה של החברה, בניגוד למחשבים הקודמים שהגיעו עם מודם חיצוני בטכנולוגיית EVDO. למרות המעבר למחשבים משולבי מודם, פלאפון תמשיך להציע למכירה מודמים חיצוניים.

פלאפון מבצעת בימים אלו בדיקות למספר דגמים של מחשבים ניידים ו-Netbooks של LG וטושיבה, המגיעים עם מודם פנימי סלולרי מתוצרת אריקסון. החברה מתכננת בדיקות של יצרניות מחשבים ומודמים נוספות, על-מנת שתוכל לשווק מגוון רחב יותר.

פלאפון היא לא המפעילה הראשונה שגילתה את שוק המחשבים הניידים בארץ - ולא בעולם. בשנתיים האחרונות, גם בסלקום וגם בפרטנר, הציעו מבצעים נקודתיים של מחשבים ניידים עם מודם סלולרי חיצוני, ולפני מספר שבועות פרטנר הייתה הראשונה ששיווקה מחשב נייד משולב מודם פנימי של HP.

בצ'כיה, למשל, הפכה אורנג' לספקית המחשבים הניידים השלישית בגודלה בתוך שנה וחצי, ומפעילות נוספות באירופה החלו להציע דילים שונים של מחשבים ניידים עם התחייבות לשנתיים. ממחקר של Top 10 Broadband בקרב מפעילות כמו טי-מובייל בבריטניה, עולה כי 27% מכלל המכירות שלהן כיום מגיעים ממכירה של פס רחב בתוספת מחשב נייד, לעומת 4% ביולי השנה.

לפלאפון יש אינטרס להפוך למשווקת גם של מחשבים ניידים - שטרן אומר שהצמיחה הגדולה של המפעילות היא מתחום תעבורת הנתונים ולא משיחות הקול הרגילות.

בינתיים הוא מעביר מסר מרגיע לרשתות השיווק למוצרי אלקטרוניקה: "אין לנו שאיפה להפוך לרשת של מחשבים, אנחנו חברה שמוכרת מוצרים תומכים", הוא אומר. לא בטוח שרשתות השיווק יתעודדו בהכרח מדברי שטרן, הרי הן גם מוכרות טלפונים סלולריים והן עדיין לא מצליחות להתחרות במפעילות בתחום הזה.