דיסקונט בבקשה לכינוס למפעילות גן אורנים: החובות לבנק עומדים על 42.6 מיליון שקל

מפלג ההונאה של המשטרה פתח בחקירה נגד בעל השליטה בגן אורנים, יוחאי פלג, בחשד להונאה * דיסקונט מבקש להכריז עליו כפושט רגל

חובות החברות פוד קונקשן ו-FCM אירועים, מפעילות פריים גן אורנים, לבנק דיסקונט עומדים על 42.6 מיליון שקל. כך עולה מהבקשה שהגיש היום בנק דיסקונט לכינוס נכסים ולהכרזת פשיטת רגל כנגד יוחאי פלג, בעל השליטה ומנהל בשתי החברות. הבקשות, כמו גם בקשה נוספת למינוי כונס נכסים זמני על זיכיון ומוניטין החברה הוגשו במעמד צד אחד, באמצעות עו"ד ישראל שפלר, לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

הבנק מציין בבקשה כי "קיים חשש כבד כי החובות כלפי הבנק עתידים לגדול בעקבות מימוש ערבויות עתידי" וזאת בהתחשב במצבן הנוכחי של החברות וחובותיהן כלפי נושים שונים.

עוד מציין הבנק כי בין התאריכים 11.1.09 ל-14.1.09 יצא פלג מהארץ "והלכה למעשה נמלט מנושיו, כשמעשה זה מהווה פשיטת רגל".

מהבקשה עולה עוד כי פלג שעבד לטובת הבנק הן את הזיכיון שיש לו להפעלת גן אורנים והן את מוניטין החברה. המשמעות היא כי הצהרותיו של גדי כהן, גורם הפעיל בתחום האירועים בארץ, שיהיה מוכן לקיים את האירועים תמורת תשלום, לא רלוונטיות.

למעשה, מבקש בנק דיסקונט לפעול למציאת רוכש לזיכיון להפעלת גן האירועים. "מציאת מפעיל חדש תוך תקופה קצרה ביותר יכול להפחית משמעותית את סך החובות לכלל הנושים", נכתב בבקשה.

הבנק מביע חשש מגורל נכסי החברה. "נושים שונים עושים דין לעצמם והלכה למעשה נוטלים לעצמם ציוד ממחסני ו/או ממשרדי החברה", נכתב.

גם ניסיונו של מנכ"ל פריים גן אירועים, נסים בן נון, לרשום לפני ימים אחדים ברשם החברות חברה בשם "פריים גן אורנים" הוא, לטענת הבנק, "ניסיון ברור ושקוף להברחת ו/או ריקון פעילות ו/או נכסי MCF באופן המנוגד לחלוטין להוראות אגרות החוב".

בבקשה למינוי כונס נכסים זמני לחברה מציין הבנק כי "קיים צורך להכפיף את החייב ואת כלל הזכויות בנכסים תחת איסור דיספוזיציה מוחלט" וכן, לתפוס את כל נכסי החייב באופן שיימנע מנושים אחרים לשדוד נכסים וציוד.

עוד מציין הבנק כי קיים צורך מיידי לאתר את מקום הימצאו של פלג ולחקור אותו.

כפי שנחשף הבוקר באתר האינטרנט של "גלובס" פתח מפלג ההונאה של משטרת ישראל בחקירה פלילית נגד יוחאי פלג בגין חשד להונאה. החקירה נפתחה בעקבות תלונות שהגישו במשטרה זוגות שאמורים להינשא בגן אורנים ואשר איבדו למעשה את הכספים ששילמו לחברה.

הזוגות מתארגנים

במקביל החלה התארגנות של זוגות להגשת תביעה משותפת כנגד פלג. מארגני ההתארגנות הם אסף סינגל וקרין פנחס שאמורים היו להינשא בגן אורנים בעוד שבועיים בדיוק.

"יש 250 זוגות שסגרו אירוע עד מאי ואכלו אותה. כרגע אנחנו 50 זוגות מאוגדים שמתארגנים לתביעה למרות שאנחנו לא יודעים אם יש את מי לתבוע כי גם עובדים וספקים הם נושים. אנחנו סוף השרשרת ובסוף הרשימה. מעבר לכסף, נגרמה לכולנו עוגמת נפש אדירה", אומר סינגל.