ברק: "כשתושבי אשקלון חוטפים טילים, המעט ששר ביטחון צריך לעשות זה לגור שם ולהשתתף בחוויה; כשהמבצע הסתיים - הגיע הזמן לסיים את שהותי"

(עדכון) שר הביטחון בראיון לחדשות ערוץ 2: "אני ער לזה שכל דבר שקשור לדירות ולשם שלי מעורר הרבה רעש תקשורתי. זה מבזבז את הזמן של כולם" ; מתווך דירות שהיה מעורב בעסקת ההשכרה: "על-פי החוזה, לברק ניתנה אפשרות לעזוב את אשקלון בהודעה מהיום להיום"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

קיתונות ביקורת נשפכו בחודשים האחרונים על שר הביטחון, אהוד ברק, בטענה כי הוא מתגורר בדירת פאר במגדלי יוקרה בתל אביב, ולא מהווה דוגמה המצופה מאיש ציבור - במיוחד נוכח המצב הכלכלי הקשה.

טענותיו של ברק כי רכש את הבית בתקופה בה לא היה בשירות המדינה עלו בתוהו, והוא החליט - כצעד הזדהות עם תושבי הדרום במהלך המבצע, לעבור לגור בווילה צנועה באשקלון.

מיקומו המדויק של הבית נאסר לפרסום במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה, שמא ישאף החמאס לשגר רקטות לעבר השכונה בה ממוקמת הווילה בניסיון לפגוע בשר הביטחון.

אולם הבוקר, מתברר כי מעבר הדירה היה זמני ביותר. הבית, בו הושקעו מאות אלפי שקלים בריהוט במיוחד על מנת להכשירו מבחינה ביטחונית למגורי השר, נעזב בימים האחרונים.

המאבטחים פרקו את ציוד האבטחה ואת המצלמות, ואתמול עזבו את המקום. היום הגיעו משאיות לבית, העמיסו את תכולת הדירה ואת חפציו האחרונים של השר, והותירו את המקום ריק ומיותם. אפילו קירות הבטון ששימשו הגנה מפני הרקטות על הבית, פונו על ידי משאיות.

אבי אגדי, המתווך שעסק בעסקת השכרת הבית, אמר היום לחדשות 2 באינטרנט: "הבית כרגע אכן ריק, והוא מוצע כעת שוב לשכירות. משרד הביטחון השכיר את הבית לצרכי השר, אולם בהסכם לא היתה שום התחייבות מבחינתו. על פי החוזה, בהחלט ניתן היה לעזוב את הבית בהודעה מהיום להיום".

מאבטחי הבית ואנשי משרד הביטחון שפקדו היום את הוילה, ניסו בכל כוחם לגרש כמה מהעיתונאים והצלמים שהגיעו למקום לסקר את האירוע. כעת כל שנותר לראות הוא מה תהיה תגובתו של השר, פחות משלושה שבועות לפני הבחירות.

שר הביטחון ברק התראיין הערב (ד') לחדשות ערוץ 2 ובתגובה לשאלתה של יונית לוי, האם המעבר לאשקלון בזמן הלחימה בעזה, והחזרה לת"א מיד בסיום הלחימה, אינם, אלא תרגיל בחירות, ענה ברק כי "אני ער לזה שכל דבר שקשור לדירות ולשם שלי מעורר הרבה רעש תקשורתי. זה מבזבז את הזמן שלך ושל הצופים".

ברק הוסיף כי "אני חשבתי על זה שכאשר תושבי אשקלון והדרום חוטפים טילים, אם המעט ששר ביטחון צריך לעשות זה לגור שם כדי להתשתתף בחוויה הזאת, אז מן הראוי שהוא יעשה את זה. כאשר המבצע הסתיים - נדמה לי שהגיע הזמן לסיים את השהות שלי שם".