האם וראז מתאוששת? עדכנה תחזיותיה לרבעון הרביעי כלפי מעלה; המניה מזנקת ב-33% בוול סטריט

החברה צופה כעת הכנסות של 25 מיליון דולר בממוצע, במקום 23 מיליון דולר, נכון לתחזית הקודמת, וכן איזון על בסיס פרו-פורמה

חברת ציוד התקשורת הישראלית וראז , הנסחרת בבורסה בוול סטריט, עברה שורה של טלטלות ופספסה מספר פעמים את התחזיות במהלך קרוב לשנתיים מאז הפכה לציבורית. היום מתברר כי וראז אולי גם מסוגלת להתאושש מהר מהצפוי - החברה הודיעה היום כי הכנסותיה ברבעון הרביעי של 2008 היו גבוהות יותר מהתחזית המוקדמת, וכי ההפסד הנקי שרשמה היה קטן מהחזוי. במונחי Non-GAAP וראז הצליחה להגיע לאיזון.

לפי העדכון הנוכחי, הכנסותיה של וראז ברבעון הרביעי הסתכמו ב-25.5-26.5 מיליון דולר - לעומת תחזית קודמת להכנסות של 22-24 מיליון דולר, אותה פרסמה בנובמבר. ההפסד הנקי של וראז ברבעון הרביעי מוערך ב-1-2 מיליון דולר, לעומת תחזית מוקדמת להפסד של 2-3 מיליון דולר.

במונחי Non-GAAP מעריכה כעת וראז כי השורה התחתונה נעה בין איזון לבין רווח Non-GAAP של מיליון דולר. התחזית המוקדמת צפתה הפסד Non-GAAP של 1-2 מיליון דולר. כמו כן, שווי המזומנים וההשקעות לטווח קצר שבידי וראז גדל במהלך הרבעון בכ-3.5 מיליון דולר, בניגוד להערכה המוקדמת.

השפל בעסקי וראז הגיע לשיא עוצמתו ברבעון השני של 2008, אז רשמה החברה הכנסות של 16.3 מיליון דולר, או מחצית מתחזיות השוק. ברבעון השלישי כבר החלה החברה להתאושש, עם הכנסות של 23 מיליון דולר, אך רשמה הפסד נקי של 5.4 מיליון דולר. בתחילת הרבעון הודיעה וראז על מהלך דרמטי של קיצוצים, שכלל פיטורי 160 עובדים. מניית וראז צנחה אמש לשפל של 36 סנט למניה, המייצג שווי של 15 מיליון דולר. מאז הנפקתה באפריל 2007 איבדה החברה 95% מערכה.