Digg מצטרפת למפטרים; המנכ"ל מכחיש שהחברה מחפשת קונה

לדברי מנכ"ל Digg, ג'יי אדלסון, הפיטורים יסייעו לחברה להגיע לרווחיות במהלך 2009

הפיטורים בתעשיית האינטרנט העולמית נמשכים, ובסוף השבוע הודיע אתר דירוג החדשות Digg כי גם הוא עתיד לקצץ כ-10% מ-75 עובדי החברה. סך הפיטורים בתעשיית הטכנולוגיה מגיע לכ-200 אלף איש, כאשר בינואר בלבד פוטרו כ-80 אלף עובדים.

לדברי מנכ"ל Digg, ג'יי אדלסון, הפיטורים יסייעו לחברה להגיע לרווחיות במהלך 2009. אדלסון הצהיר כי הצמיחה של החברה לא עתידה להיפגע. בנוסף, מגייסת החברה צוות מכירות, במטרה לתגבר את חטיבת הפרסום שלה. ל-Digg יש שותפות עם עם מיקרוסופט, בכל הנוגע למכירת חבילות פרסום, ולדברי אדלסון, החברה טרם נתקלה בירידה של ה-CPM (עלות פר 1,000 חשיפות).

החברה גייסה עד כה 40 מיליון דולר, אך אדלסון לא מתעלם מהמשבר הכלכלי. "אם האווירה הכלכלית תחמיר, קצב שריפת המזומנים הנוכחי יכביד על החברה", אמר.

בסוף 2007 נשמעו הערכות בענף כי Digg נמצאת על המדף, עם תג מחיר הנע בין 300-400 מיליון דולר. בספטמבר 2008, כאשר השלימה החברה את הגיוס האחרון שנאמד ב-28.7 מיליון דולר, שווי השוק שניתן לחברה כבר היה נמוך יותר - 167 מיליון דולר בלבד, אך אדלסון עדיין לא נשמע מודאג. "אם נהיה עסק רווחי, הערך של החברה יעלה בהתאם", אמר בדצמבר 2008.

על-פי נתונים שפורסמו לפני כחודש ב-BusinessWeek, ב-2007 הסתכמו הכנסות החברה ב-4.8 מיליון דולר, וההפסד נאמד ב-2.8 מיליון דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2008 הסתכם ההפסד ב-4 מיליון דולר, כאשר סך ההכנסות של החברה עמדו על 6.4 מיליון דולר.

אדלסון, בכל מקרה, מכחיש את המספרים הללו. "איני יודע מאיפה מגיעים המספרים הללו, אבל אני יכול לאשר שהם אינם נכונים", הוא טוען. לגבי השמועות כי Digg עדיין נמצאת על המדף, מצהיר אדלסון כי "אין זה השוק האופטימלי לדון באפשרות של אקזיט". *