עתירה: לחייב את משרד הבריאות לחשוף אילו תוספי מזון מותר לייבא

לשכת המסחר ת"א עתרה לביהמ"ש לעניינים מינהליים בבקשה להורות לממונה על חוק חופש המידע במשרד הבריאות לחשוף מידע על תוספי תזונה ; "פרסום מלא של החלטות משרד הבריאות מתחייב מכללי מינהל תקין"

לשכת המסחר תל-אביב עתרה לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים בבקשה להורות לממונה על חוק חופש המידע במשרד הבריאות לחשוף מידע בדבר תוספי תזונה.

באמצעות עו"ד גיל נדל, המתמחה בייבוא, ייצוא וסחר בינלאומי, טוענת חטיבת תוספי התזונה בלשכת המסחר תל-אביב, כי פרסום שוטף ומלא של החלטות משרד הבריאות כשהן מלוות בהנמקות מתאימות, הוא קריטי ואף מתחייב מכללי מינהל תקין.

לטענתה, המידע נחוץ על מנת שהיבואנים יידעו מראש אילו מוצרים המוגדרים כתוספי תזונה מותר לייבא ואילו אסורים בייבוא. לדבריה, מאחר שנתונים רבים אינם גלויים וברורים לעיתים, יבואני תוספי התזונה נתקלים בהנחיות שלא הכירו רק כשמוצריהם כבר מצויים בשערי הנמל.

לשכת המסחר טוענת כי בהיותה גוף המאגד יבואני תוספי תזונה, שלגביהם המידע המבוקש הכרחי לשם ניהול עסקיהם, יש לה עניין אישי במידע. בקשתה ממינהל שירות המזון במשרד הבריאות לקבל רשימת מינרלים, אנזימים, ורכיבים אחרים, שלגביהם סבור המשרד שהם אינם ראויים למאכל אדם, וכן פרוטוקולים מישיבות הוועדה הדנה בכשירותם של תוספי תזונה, לא התקבלה. (עת"מ 1064/09).