זכייה גדולה לסיאנו: תמכור השנה שבבים לשוק הסיני ב-50-100 מיליון דולר

רשות השידור הסינית מעריכה פוטנציאל של מכירת 40 מיליון התקנים התומכים בטלוויזיה ניידת בשנה ; מנכ"ל סיאנו, אלון עירוני, יותר זהיר: "גם בסין יש סימנים של מיתון וצריך איזו מידה של צניעות בהערכות. אבל מצד שני מדובר עבור סיאנו במספרים מאוד יפים"

גם בתקופה של משבר כלכלי ישנם מספר תחומים שצפויים להיות "חמים". אחד הבולטים שבהם, שמשך תשומת לב גם בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה שנערכה בלאס וגאס לאחרונה, ה-CES, הוא סביב נושא הטלוויזיה.

התקני המחשוב והטלפוניה הניידים כבר בוגרים מספיק כדי לספק לצרכנים תוכני וידיאו המותאמים ליכולות של המכשירים הניידים, וכמות התקנים והפיתוחים שהתפרסמו בתקופה האחרונה בכל הקשור לטלוויזיה הניידת מעידה כי הביקושים בשוק הזה לא מראים סימני עצירה.

השקה באוגוסט

אחת החברות שמתפרנסות לא רע מהתכונה בשוק היא Siano, שמפתחת שבבים לקליטה ועיבוד טלוויזיה דיגיטלית ניידת (MDTV). החברה הודיעה באוגוסט על השקת שבב לטלוויזיה ניידת, שמיועד לשוק בסין וכן זכתה במספר Design Wins, ביניהם עם ענקית האלקטרוניקה הסינית פנדה.

כעת מודיעה סיאנו על שתי זכיות נוספות, אחת מהן בסין עצמה, ואחת נוספת שרלבנטית גם לשוק הסיני. השבב של סיאנו, ה-SMS1180, כך מפרסמת החברה, צפוי להיכנס להתקני המחשוב והטלפוניה של יצרניות הטלפונים הניידים הסינית ZTE ו-Tianyu, חברת הטלקום CEC וכן יצרנית התקני המדיה הניידים Aigo. הזכייה השנייה, עליה דיווחה ענקית המחשוב דל, בתערוכת CES לפני שבוע, נוגעת להתקן USB בו משולב השבב של סיאנו שהופך את מחשב ה-Netbook של החברה, ה- Inspiron Mini, לטלוויזיה ניידת.

שוק תוכני הווידיאו, בו פועלת סיאנו, הוא שוק חדש, שמיועד בעיקר להתקנים כגון טלפונים ניידים, מחשבי כף יד, מחשבים ניידים וטלוויזיה ברכב. המערכות, שמיועדות לקלוט ולעבד את השידורים בתחום, אמורות להתמודד עם הבעיות הרגילות של מעבדים בהתקנים ניידים (כגון צריכת חשמל וגודל) וכן עם אתגר למיצוב התמונה.

השבבים בתחום פועלים בתדרים המוקצים על-ידי המדינות השונות, כאשר במקרה של סיאנו, שילבה החברה בשבב מספר תקנים שרלוונטיים לשווקים באירופה, בארה"ב וכמובן באסיה. לפחות כרגע, הדבר המושך ביותר בפעילותה של סיאנו הוא השוק הסיני. עוד טרם לזכיות המדוברות, לפני כחצי שנה, לרגל האולימפיאדה, פיתחה רשות השידור הסינית תקן של מובייל TV בשם CMMB, כאשר האולימפיאדה היוותה את ההשקה הרשמית של התקן ב-37 ערים.

120 ערים מרושתות

המשמעויות של הזכיות הללו הן מספרים גדולים מאוד של מכירות כבר בשנה הנוכחית.

על-פי הודעת החברה, רשות השידור הסינית רואה בזכייה זו פוטנציאל ל-30 מיליון התקני כף יד וכן ל-10 מיליון התקני MP3/4 בחשבון שנתי. לדברי אלון עירוני, מייסד ומנכ"ל סיאנו, מדובר באבן דרך נוספת בהתפתחות הטלוויזיה הניידת בסין. "החלק הראשון של השירות התחיל באולימפיאדה וכעת זהו השלב השני, שכולל את כניסת השירות ל-175 ערים בסך הכל, מתוכן כ-120 ערים כבר מרושתות".

עירוני מעריך כי מאז השקת השירות באוגוסט האחרון נמכרו כחצי מיליון מכשירים, כאשר בין שליש לחצי מהטלפונים משלבים בתוכם את השבבים של סיאנו.

לדבריו, "אני לא יכול להגיד אם ההערכה תתממש או לא ומה יהיה החלק שלנו, אבל אנחנו בפוזיציה טובה, כי החברות שבהן זכינו הן מובילות בשוק הסיני. Aigo לדוגמה מחזיקה כ-35% מהשוק הסיני בנגנים ניידים. אנחנו בפוטנציאל לקחת נתח שוק מאוד גדול ונהיה שמחים אם זה יצא לפועל. גם אם יצא רבע מזה, המספרים הם מאוד יפים".

סיאנו כבר העריכה בעבר כי השבב שלה ישולב בשנת 2009 ב-5-10 מיליון מכשירים שיופצו בשוק הסיני ותזכה בשל כך להכנסות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. אם מניחים שמחיר יחידה שמפתחת סיאנו היא 5-10 דולר, וכי יימכרו קרוב ל-10 מיליון התקנים בהם ישולב הרכיב של החברה, מדובר בסדרי גודל של 50-100 מיליון דולר השנה.

עירוני זהיר בהערכות. לדבריו, "מדובר במספרים פוטנציאליים של רשות השידור הסינית ואני נוטה להיות זהיר לגביהם. גם בסין יש סימנים של מיתון וצריך איזו מידה של צניעות לגבי הערכות האלה. אבל מצד שני מדובר עבור סיאנו במספרים מאוד יפים".

אופטימיות זהירה ב-JVP

קרן JVP, שהשלימה לפני חודשיים וחצי סגירה ראשונה לקרן החדשה שלה, היא בעלת המניות הגדולה של החברה. על רקע שתי הזכיות, אראל מרגלית, מייסד ויו"ר הקרן, אופטימי: "אני מקווה שלא יהיו תקלות בגלל התנהגות השוק היום. אנחנו תמיד אומרים שתעשיית השבבים הישראלית יכולה להוביל את תעשיית הצרכנים והמדיה. צריך טכנולוגיה מאוד חזקה בתוך ההתקנים האלה, ולקחת את היכולת דווקא לשווקים כאלה, שם נמצא הערך כיום לדעתי".

את המספרים האלו מינפה סיאנו לגיוס הון באוגוסט האחרון, אז הודיעה על גיוס של כ-18 מיליון דולר נוספים. בסך הכול גייסה החברה מאז הקמתה כ-51 מיליון דולר מהקרנות JVP, DFJ תמיר פישמן ונצ'רס, סטאר ונצ'רס, וולדן, BVP וחברת האלקטרוניקה הטיוואנית Inventec Appliances.

על-פי הערכות, נמצאת כרגע סיאנו בהליך גיוס נוסף, אם כי עירוני טוען שעוד מוקדם להחליט האם אכן החברה צריכה גיוס נוסף או לא. במידה וההערכות האופטימיות של החברה יתגשמו, הגיוס הבא כבר יכול להיות מהציבור.